سازمان یونسکو جایگاه علمی و فرهنگی ایران را به رسمیت می شناسد

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: سازمان یونسکو جایگاه علمی و فرهنگی ایران را به رسمیت می شناسد، ما دارای 16 کرسی هستیم که پتانسیل خوبی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست «کمیسیون انجمن های علمی ایران» با حضور دکتر محمد جلالی دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران در وزارت علوم برگزار شد.

حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این نشست گفت: توجه به علم بسیار طبیعی است، علم حق طبیعی همه انسان هاست، دانایی منشا توانایی است، همان طور که می دانید در گذشته می گفتند توانا بود هرکه دانا بود، حتی در سر‌در دانشگاه جندی شاپور نوشته شده است «دانش و هنر برتر از شمشیر است».
وی ادامه داد: این دانشگاه از افتخارات ملت است؛ یعنی این دانشگاه 500-600 سال قبل از دانشگاه سوربن تاسیس شد. علم سلطان است؛ اما امام علی (ع) می فرمایند افرادی که به علم دسترسی پیدا کنند می توانند حکومت کنند.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: 20 میلیون فارغ التحصیل دانشگاه ها گنجینه ای است که باید از آن نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.
وی افزود: همان طور که می دانید پیشرفت علمی مانند گذشته نیست و به سرعت انجام می شود، امروزه شتاب توسعه و پیشرفت نیز بسیار زیاد شده است، در عرصه نانو تکنولوژی های جدید ما باید سعی کنیم با سرعت و قوت بیشتری حرکت کنیم.
وی اظهار داشت: خوشبختانه همه جناح ها و گروه ها ورای خط مشی و دیدگاه سیاسی خود، در زمینه علمی با یکدیگر موافق هستند که ایران مهد علم است و باید در این راستا پیشرفت کنیم.
ایوبی اضافه کرد: سازمان یونسکو جایگاه علمی و فرهنگی ایران را به رسمیت می شناسد، ما دارای 16 کرسی هستیم که پتانسیل خوبی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: کشور ژاپن دارای 280 باشگاه است که در یونسکو فعال هستند، این باشگاه ها می توانند با سایر باشگاه های کشور های دیگر ارتباط داشته باشند.
وی بیان کرد: ما این آمادگی را داریم که بخش های ملی که در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن دارند را به صورت باشگاه های یونسکو تاسیس کنیم، با وزیر علوم نیز جلسه ای در این راستا جلسه ای داشته ایم، ان‌شاءالله این باشگاه ها را تاسیس کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 976508

وب گردی

وب گردی