آلودگی محیط زیست منتشر شد

کتاب « آلودگی محیط زیست» تالیف علیرضا احسان زاده و نسرین حیدری توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این کتاب به منظور تدوین یک کتاب جامع در زمینه آلودگی محیط زیست مهندسی منابع طبیعی گرایش محیط زیست صورت گرفته است و مخاطبین اصلی این کتاب داوطلبان شرکت کننده در آزمون های محیط زیست هستند.

کتاب « آلودگی محیط زیست» شامل فصل های مجزا از یکدیگر و دروس آن براساس سرفصل های مصوب برای آزمون های کنکوری این رشته نوشته شده است. استفاده از تست های استاندارد سنجش کشور در این کتاب باعث آشنایی هرچه تمام تر مخاطب به نکات اصلی و همچنین نحوه بررسی مطالب، کمک زیادی می کند.

این کتاب شامل مباحث آلودگی محیط زیست است که در زمینه آلودگی هوا، آب، خاک و صوت نگارش شده است. در فصل اول آلودگی هوا توسط ترکیبات گازی مختلف، پیامدهای جانبی آلودگی هوا و استانداردهای زیست محیطی آلودگی هوا تشریح شده است. فصل دم خصوصیات فیزیکی، شیمیایی، ظاهری و بیوشیمیایی آب، طبقه بندی انواع آلاینده های آب و فرایندهای تصفیه آب و فاضلاب بیان شده است. در فصل سوم مبحث آلودگی خاک توسط انواع مختلف آلاینده های خاک و مواد زائد جامد ارائه شده است. در فصل چهارم آلودگی صوتی و انواع آن، استانداردهای آلودگی صوتی و راهکارهای کاهش اثرات و کنترل آن بیان شده است و در پایان نمونه سوالات 10 سال کنکور کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست به همراه پاسخنامه کلیدی آزمون ارائه شده است.

همچنین علاقمندان به رشته محیط زیست و دانشجویان گرامی این رشته که قصد شرکت در آزمون ارشد این گرایش را دارند خواهشمند است قبل از مطالعه این کتاب به مطالعه دقیق منابع و کتب معرفی شده بپردازند تا طرح کلی مطالب ذهن خود را تثبیت کنند.

کتاب «آلودگی محیط زیست» تالیف علیرضا احسان زاده و نسرین حیدری در 167 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه وقیمت 13 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد راهی بازار نشر شد.

کد خبر: 976513

وب گردی

وب گردی