حضور شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی را کارآمدتر کرده است

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر غیر اقتصادی بودن خام فروشی محصولات کشاورزی گفت: حضور شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی را کارآمدتر کرده است.

به گزارش گروه علموفناوری ایسکانیوز، محمود حجتی روز دوشنبه در آئین گشایش چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همراه بود، در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات معاونت علمی در برگزاری این رویداد مهم و اثر گذار، اظهار داشت: امروز با حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی شاهد شکوفاتر و کارامدتر شدن هرچه بیشتر این حوزه نسبت به سال های گذشته هستیم.
وی ادامه داد: امروز تقاضای سنتی مبتنی بر خام فروشی به تدریج جای خود را به تقاضای تجاری و محصولات فراوری شده با ارزش افزوده بالا داده است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود انواع و اقسام ظرفیت های خدادادی در محیط پیرامونی، تصریح کرد که در عین حال، درک و استفاده و بهره گیری اقتصادی از این نعمات همچنان یکی از چالش های کشور است.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران امروز ( دوشنبه) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت. این نمایشگاه تا 24 آبان ماه جاری دایر خواهد بود.
در این نمایشگاه حدود 170 شرکت دانش بنیان، 550 شرکت خلاق و 110 استارتاپ تحت عنوان فناوری های در حال توسعه حضور خواهند داشت و جدیدترین محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت، ضمن اینکه قرار است در حاشیه این جشنواره از 48 طرح فناورانه جدید در حوزه گیاهان دارویی رونمایی شود.
نمایشگاه محصولات گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی، جشنواره دانش آموزی، سلامتکده طب ایرانی (سنتی)، فن بازار (نوآوری های صنعت گیاهان دارویی) و نمایش گیاهان زنده (هربراتوم) از مهمترین بخش های چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976521

وب گردی

وب گردی