خام فروشی گیاهان دارویی ضرر است/ هنوز تا رسیدن به نقطه اوج فاصله داریم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در صورتی که مانع خام فروشی گیاهان دارویی نشویم همچون صنعت نفت متضرر خواهیم شد.

به گزارش گروه علم‌وفناوریایسکانیوز، سورنا ستاری روز دوشنبه در آئین گشایش چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران که با حضور جمعی از دست اندرکاران این بخش همراه بود، در سخنانی افزود: البته خام فروشی نفت نیز نه به دلیل وجود این محصول خدادادی بلکه نبود دانش فنی است.
وی با اشاره به وجود حدود ده ها میلیون جوان در کشور که 4 میلیون از این تعداد دانشجو هستند، بر تزریق این پتانسیل عظیم به بخش های اقتصاد و فرهنگ کشور به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه، در حال حاضر فرهنگ دانش بنیان در کشور در حال گسترش است، در عین حال اظهار داشت: الیته هنوز تا رسیدن به نقطه اوج فاصله داریم.
ستاری ضمن تاکید بر جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: به طور حتم با وجود پتانسیل فراوان در بخش گیاهان دارویی، سموم گیاهی و کودهای زیستی می توان شاهد ایجاد ارزش افزوده مناسب در کشور بود.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران امروز دوشنبه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمود حجتی وزیر کشاورزی با رونمایی از تعدادی از محصولات و کتاب مریوط به این حوزه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت. این نمایشگاه تا 24 آبان ماه جاری دایر خواهد بود.
در این نمایشگاه حدود 170 شرکت دانش بنیان، 550 شرکت خلاق و 110 استارتاپ تحت عنوان فناوری های در حال توسعه حضور خواهند داشت و جدیدترین محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت، ضمن اینکه قرار است در حاشیه این جشنواره به تدریج از 48 طرح فناورانه جدید در حوزه گیاهان دارویی رونمایی شود.
نمایشگاه محصولات گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی، جشنواره دانش آموزی، سلامتکده طب ایرانی (سنتی)، فن بازار (نوآوری های صنعت گیاهان دارویی) و نمایش گیاهان زنده (هربراتوم) از مهمترین بخش های چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976522

وب گردی

وب گردی