پسماند تهران، روزانه 9 هزار تُن/ وزارت بهداشت برای جمع آوری پسماندهای بیمارستانی همکاری نمی‌کند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: روزانه ۲۰۰ تن زباله بیمارستانی و صنعتی در تهران تولید می‌شود ولی وزارت بهداشت تاکنون همکاری لازم را برای جمع آوری زباله‌ها انجام نداده است.

به گزارش ایسکانیوز، رضا عبدولی در آیین بهره‌برداری از مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی گفت: میانگین پسماند شهر تهران روزانه ۹ هزار تن است که ۶۵۰۰ تن زباله شهری است که از ایستگاه‌های میانی به آرادکوه منتقل می‌شود، ۷۰۰ تن زباله حجیم است که ساماندهی شده است و ۱۳۰۰ تن زباله ارزشمندی است که توسط پیمانکاران تفکیک زباله جمع‌آوری می‌شود.

وی‌ ادامه داد: ۳۰۰ تن زباله شهرهای اطراف تهران است و ۲۰۰ تن هم زباله پزشکی و صنعتی است که مجموع زباله‌های تهران را به ۹ هزار تن در روز می‌رساند و در روزهای پایانی سال زباله‌های تهران به میانگین ۱۲ هزار تن می‌رسد.

عبدولی گفت: نخاله شهر تهران نیز ۴۰ تا ۴۲ هزار تن است که در سال‌های گذشته به دلیل ساخت و سازهای بیشتر به ۱۰۰ هزار تن نیز می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: از ۴۰ هزار تن نخاله تولیدی تهران ۲۷ هزار تن به این مرکز به صورت شبانه‌روزی اضافه می‌شود و ۵۰۰۰ تن نیز به آرادکوه برای روکش زباله‌ها می‌رود و ۱۰ هزار تن هم در گودهای خارج از تهران ریخته می‌شود.

عبدولی افزود: ۱۳۲ کیلومتر مربع از سطح شهر روزانه توسط پاکبان‌ها پاکسازی می‌شود و ۶۰ هزار مخزن زباله نیز در سطح شهر تهران زباله‌ها را جمع‌آوری و به ایستگاه‌ها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ پیمانکار نیز جمع آوری زباله‌های خشک را انجام می‌دهند، گفت: سازمان پسماند شهرداری تهران وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت را دارد و در گذشته اقداماتی جهت ساماندهی پسماند انجام شده است که یکی از آنها طرح ادغام پیمانکاران است و امیدواریم این طرح عامل موثری برای ساماندهی وضع فعلی پسماند باشد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: ما با ایجاد اپلیکیشنی به دنبال جمع‌آوری پسماند از مبدا هستیم که این طرح در مناطق ۱۱ و ۲ به صورت پایلوت اجرایی شده است و دیگر امیدواریم شاهد جمع آوری زباله‌ها توسط کتفی‌های نباشیم.

عبدولی گفت: ۵۰ سال است زباله‌های شهر تهران در آرادکوه دپو می‌شود و موجب ایجاد گاز شده است. بنابراین با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران قراردادی منعقد شده است که از گاز زباله، برق تولید کنیم تا مشمول جرائم بین‌المللی در این خصوص نشویم.

وی گفت: زباله‌سوز ۳۲۰۰ تنی در شهر تهران احداث شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران به طرح جامع پسماند شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: طرح جامع مدیریت پسماند از سال‌های قبل وجود نداشته است و به زودی این طرح اجرایی می‌شود.

عبدولی به موضوع اصلاح کمپوست اشاره کرد و گفت: ۴۵ درصد زباله‌های شهر قابل تبدیل به کمپوست و کود هستند و در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: در حوزه پسماندهای پزشکی و بیمارستانی نیز اقداماتی صورت گرفته است ولی وزارت بهداشت برای جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی با ما همکاری نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976530

وب گردی

وب گردی