اعتراف جوانان یهودی بر ظلم فلسطینیان

در مستندی متمایز که به پخش هیسپان تی وی رسیده است، شاهد اعتراف ظلم و جنایات اسرائیلی ها بر مردم فلسطین از زبان جوانان یهودی هستیم که معتقداند سال ها از جنایات اسرائیلی ها بی خبر بوده اند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در ابتدای این مستند اشاره ای به تاریخ حضور اسرائیلی ها در زمین های فلسطینیان دارد و نشان می دهد که چگونه در سال 1948 نیروهای اسرائیلی توانستند در عرض چند ماه بخش های بسیاری از زمین های متعلق به فلسطین را به اشغال و تصرف خود درآورند و ضمن تخریب روستاها و مزارع اقدام به بیرون راندن اعراب فلسطینی کنند. همچنین یکی از اهداف اسرائیلیان در همان بدو اشغال، زدودن هویت عربی این مناطق بود. آن ها شروع به نامگذاری مناطق با اسم عبری کردند. همچنین طرح کاشت جنگل بر روی خرابه های روستا ها را نیز در پیش گرفتند.
در این مستند، روستای«لوبیا» مورد تاکید قرار گرفته که یهودیان با کاشت درختان کاج در آنجا تلاش کردند تاریخی نو برای آن بنویسند. اما هنوز خرابه های روستا در آنجا دیده می شود.
در ادامه کارگردان سعی کرده با اعراب و یهودیان بسیاری در این خصوص گفت و گو کند. یکی از آنها که مردی یهودی است می گوید که آنها چگونه سقف خانه ها را خراب می کردند تا ساکنین آن منطقه از آنجا بروند و این که چگونه اراضی فلسطینیان را به اشغال خود درآوردند. برخی از یهودیان جوانتر نیز اقرار می کنند که آنها از جنایات رژیم اسرائیل و جنگ های غیر مشروع آن تا مدت ها بی خبر بودند چرا که تاریخی که اسرائیلیان برای آنها نوشته بودند با واقعیت فرسنگ ها فاصله داشت.
مستند «روستایی زیر جنگل» (The Village under the Forest) محصول سال 2013 و به کارگردانی مارک جی کاپلان، امروز دوشنبه ساعت 16:30 برای مخاطبان هیسپان تی وی پخش و آن ها تکرار این مستند 54 دقیقه ای را فردا ساعت 7:30 خواهند دید.

کد خبر: 976543

وب گردی

وب گردی