پرونده گم شدن دانشجو دانشگاه تهران وارد فاز جدید شد/ فرار یا پنهان؟

پرونده گمشدن دانشجو دانشگاه تهران وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نزدیک به سه هفته است که یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به ارتفاعات دماوند رفته؛ اما دیگر برنگشته و خبری هم از سرنوشت او در دست نیست. احمدرضا عظیمی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران سه هفته قبل راهی دماوند می شود اما دیگر به خانه برنمی گردد.

اعزام تیم های 50 نفری

در این سه هفته تیمی 50 نفره متشکل از کوهنوردان و مسیریابان چندین بار به دماوند اعزام شدند که از سه مسیر رفتند و مسیرها را گشتند اما در هر سه مسیر، ناموفق بودند و نتوانستند دانشجوی ناپدیده شده را پیدا کنند.

در گزارش تیم اعزامی مفقود بودن این دانشجو در کوه های دماوند درج شده و احتمال زیاد این دانشجو در سلامتی کامل به سرمی برد.

فاز جدید پرونده دانشجو گمشده دانشگاه تهران

حدث و گمان در خصوص وضعیت این دانشجو بسیار زیاد است چرا که مسوولان دانشگاه تهران فرضیه جدیدی بدست آوردند و احساس می کنند که احمدرضا عظیمی در سلامت کامل به سرمی برد و او خودش را از روی عمد پنهان کرده است.

این دانشجو در ارتفاع 2 هزار پایی ویدیویی از خود در فضای مجازی منتشر کرد که فقط صدای او به پوش می رسید. با این حال گروه امداد و نجات تا کنون هیچ اثری از وی را پیدا نکرده است.

از طرفی خانواده این دانشجو طی صحبت هایی که با مسوولان امداد و نجات و مسوولان دانشگاه تهران داشته اند اعلام کردند احمدرضا هیچ مشکل روحی و عاطفی نداشته و در سلامتی کامل به سرمی برد.

مدیرکل حراست دانشگاه تهران: فرض بر این است که عظیمی خودش را پنهان کرده است

دکتر سلیمانی مدیرکل حراست دانشگاه تهران در این خصوص به ایسکانیوز گفت: علی رغم پیگیری های انجام شده متاسفانه احمد عظیمی هنوز پیدا نشده است و تیم های زیادی را جست و جو در کوه های دماوند اعزام کرده ایم.دانشگاه تیمی را هم آماده کرد و به دماوند فرستاد اما اثری از این دانشجو نبود.

وی افزود: مکاتباتی با مرزبانی و حراست میراث فرهنگی داشتیم چون احتما می دهیم که این دانشجو برای اینکه ذهن ها را دور کند منطقه ای از کوه را پیموده و فیلمی را هم تهیه کرده که شاید زمان و مکانش اشتباه باشد.

دکتر سلیمانی تصریح کرد: ما در این چند وقت هیچ اثری از این دانشجو پیدا نکردیم. مگر می شود کسی که در کوه می رود هیچ وسیله و ردپایی از خود به جا نگذاشته باشد و به همین خاطر این فرضیه به ذهنمان رسیده که او در سلامت کامل به سرمی برد.

مدیر کل حراست دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آیا این دانشجو زنده بوده و تنها خود را از دسترس خارج کرده است؟ اظهار داشت: همچین موضوعی مطرح بوده و ما نمی دانیم با چه قصد و نیتی این اتفاق صورت گرفته است. البته خود این مساله هم فرضیه است و نمی توانیم قطعی بگوییم.اخیرا با دایی این دانشجو صحبت کردم و گفت هرچه قدر تلاش کرده ایم او را پیدا نکرده ایم.

وی افزود: به هرحال امیدوار هستیم دانشجو مشکل خاصی برایش رخ نداده باشد و فرضیات را باید دنبال کنیم تا از این وضعیت خارج شویم.

دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: نمی دانیم عظیمی با خانواده یا بیرون از فضای دانشگاه چه اتفاقاتی برایش رخ داده است و بنا بر گفته دوستانش او مشکل خاص یا تهدیدی نداشته و باید مسایل را بررسی کنیم.

رییس کارگروه جست وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی: احتمال دارد عظیمی پنهان شده باشد

دکتر حمید مساعدیان رییس کارگروه جست وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در این خصوص گفت: از زمانی که این مشکل به وجود آمد تیم های مختلفی را به منطقه فرستادیم و متاسفانه هیچ اثری تا کنون از این دانشجو پیدا نکرده ایم.

وی افزود: حتی پنجشنبه و جمعه 10 تیم به منطقه فرستادیم و نقطه به نقطه را جست و جو کردیم و حتی مکان های احتمالی را هم در نظر گرفتیم اما باز هم اثری از عظیمی پیدا نکردیم.

مساعدیان با اشاره به فضای جوی دماوند در هفته جاری و بارش ها ادامه داد: با توجه به بارش های زیاد امیدی به پیدا کردن این دانشجو نداریم و تمام تلاش خودمان را کردیم و به همه جا نامه زدیم و درخواست کمک کردیم اما نتیجه ای نداشت و عظیمی را پیدا نکردیم.

رییس کارگروه جست وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تصریح کرد: با توجه به فیلمی که عظیمی در فضای بسته در فضای مجازی از خود منتشر کرده است این احتمال وجود دارد که او زنده باشد و تنها خود را مخفی کرده است.این ماجرا مساله ای جدی است و ممکن است او خود را گم و گور کرده باشد.

نویسنده: محمودرضا کریمی

انتهای پیام/

کد خبر: 976548

وب گردی

وب گردی