علمایی: اولویت تدریس با استادان عضو هیات علمی است/ مدیران گروه ها بعد از دوسال تغییر می کنند

رئیس واحد تهران جنوب گفت: دلیل تغییر استادان در واحد تهران جنوب، علی رغم پیش بینی مدیران گروه ها به حد نصاب نرسیدن کلاس ها بعد از حذف و اضافه بوده که اولویت با اعضای هیات علمی است و مدیران گروه ها برطبق قانون بعد از دوسال باید تغییر کنند.

دکتر جواد علمایی، رئیس واحد تهران جنوب در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دلایل تغییر استادان بعد از حذف و اضافه در این واحد دانشگاهی گفت: براساس برآورد مدیر گروه مبنی بر تعداد دانشجو، استادان تعیین می‌‌شوند اما زمانی که بعد از حذف و اضافه این ظرفیت تغییر پیدا کند با توجه به اینکه یکسری از استادان ما مدعو و عده‌ای دیگر عضو هیات علمی هستند بر طبق قانون، کلاس‌های متعلق به استادی که عضو هیات علمی است باید تکمیل شود.

وی افزود: بعد از حذف و اضافه اگر کلاسی به حد نصاب نرسد یک ادغامی به وجود می‌آید که در نهایت اولویت با استاد عضو هیات علمی است به همین دلیل در بعضی موارد با تغییر استاد مواجه می‌شویم و این یک روال قانونی است که در تمام واحدهای دانشگاهی و دیگر دانشگاه‌ها جاری است.

رییس واحد تهران جنوب درباره تغییر مدیر گروه‌‌های آموزشی در این واحد دانشگاهی تاکید کرد: انتخاب مدیر گروه‌‌‌ها از بین اعضای هیات علمی است که در نهایت دونفر از هر رشته را انتخاب می‌کنند و معاون آموزشی و رئیس واحد با توجه به سوابق این افراد یک نفر را به عنوان مدیر گروه هر رشته انتخاب می کنند.

علمایی در پایان تاکید کرد: هر فردی بیش از دوسال نمی تواند مدیر گروه یک رشته باشد برطبق قانون بعد از نهایت دوسال فرد جدیدی جایگزین مدیر گروه قبلی می‌شود که مدیر گروه هم بر طبق ضوابط باید از اعضای هیات علمی باشد.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب سومین واحد دانشگاهی از واحدهای دانشگاه تابعه دانشگاه آزاد اسلامی است. این واحد دانشگاهی از لحاظ تعداد دانشجو در حال حاضر با بیش از ۴۰ هزار نفر دانشجو دومین دانشگاه بزرگ کشور و از نظر رشته‌های فنی و مهندسی با حدود ۲۰ هزار نفر دانشجو در دانشکده‌های فنی و مهندسی و صنایع بزرگترین دانشگاه کشور و خاورمیانه به‌ شمار می‌رود. این دانشگاه در زمره پنج دانشگاه برتر واحدهای آزاد می‌باشد و قدمتی ۳۲ ساله دارد. بر اساس نظام رتبه‌بندی سیماگو در سال ۲۰۱۴ که بر اساس اطلاعات علمی پایگاه اسکوپوس (متعلق به ساینس دایرکت) انجام می‌شود، واحد تهران جنوب از لحاظ رتبه‌بندی در رتبه دوم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پس از واحد علوم و تحقیقات قرار دارد. بر اساس نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در سال ۲۰۱۶ نیز واحد تهران جنوب سومین واحد دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد (پس از واحدهای علوم و تحقیقات و مشهد).

انتهای پیام/

کد خبر: 976608

وب گردی

وب گردی