گشودن پنجره‌هایی تازه و تنفس هوایی پاک با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی فرهنگسازی انرژی‌های تجدیدپذیر را مسیر توسعه این حوزه در کشور دانست.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، گزارش ها و گفتگوهای زیادی درباره ضرورت توسعه انرژی های تجدیدپذیر منتشر شده است که اغلب متخصصان و فعالان این حوزه بر ضرورت توسعه انرژی های تجدید پذیر تاکید دارند در این میان کامبیز مهدی زاده دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را گامی موثر برای گسترش استفاده آن می داند.
مهدی زاده معتقد است هر شخص باید خود در زمینه فرهنگسازی در این حوزه اقدام کند تا این اقدام در سطح جامعه فراگیر شود.
به گفته وی، نقش دولت نیز در این حوزه برجسته است همانطور که بر طبق بخشنامه ای استفاده و کاربرد انرژی های تجدیدپذیر در ادارات و سازمان های دولتی اعلام شد اما نهادینه کردن آن موضوعی شخصی است. البته در گام دوم نیز صدا و سیما و رسانه ها باید نقش خود یعنی ترویج این حوزه را انجام دهند.

البته سال 95 دولت در این زمینه گام برداشت و مصوب کرد تا وزارتخانه ها و شرکت های دولتی 20 درصد برق مصرفی ساختمان های خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند. اما باید دید در عمل نهادهای دولتی تا چه میزان پایبند این مصوبه بودند. البته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهایی است که پنل های خورشیدی را بر پشت بام این ساختمان نصب کرد تا تولید انرژی از سلول های خورشیدی را داشته باشد.

مهدی زاده همچنین به معایب استفاده از سوخت های فسیلی اشاره کرد و گفت: استفاده بیش از حد از این منابع کره زمین را به سمت گرم شده سوق داده است به گونه ای که شاهد ذوب شدن یخ های قطبی و زیر آب رفتن برخی شهرها در دنیا همچون ونیز هستیم. پس باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به صورت عرق در آید. در این زمینه نیز مردم باید به نصب سلول های خورشیدی در پشت بام ها و جلوگیری از اتلاف انرژی با اصلاح موتورخانه ها و بهینه سازی انرژی در ساختمان ها اقدام کنند.
بنابراین در اینجا بار دیگر باید تاکید کنیم که توجه به داشته هایمان در مبحث انرژی های تجدیدپذیر می تواند دوباره پنجره هایی را به روی مان بگشاید که ملت ما استحقاق آن را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976615

وب گردی

وب گردی