غلامی: اخذ برنامه درسی در راستای حقوق شهروندی از اهداف وزارت علوم است

وزیر علوم گفت: اینکه ما بتوانیم در مقاطعی در حوزه شهروندی حضورداشته باشیم، مورد توجه است. در برنامه های مد نظر ما نیازمند آن هستیم که گروه هایی در رده برنامه ریزی روی این مسئله کار کنند امیدواریم به نتیجه مطلوب برسند. رعایت اجرای حقوق شهروندی در گروه های نظارتی دانشگاه ها و بحث های مدیریتی مطرح و بر آن تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین نشست سراسری «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های‌اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» که با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر شهین‌ دخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی صبح امروز در پزارت علوم برگزار شد.
منصور غلامی در این نشست گفت: شورای عطف مجموعه ای فعال و تاثیر گذار در توسعه مباحث مربوط به حقوق شهروندی بوده و هست، انشالله این موارد در به ثمررساندن موارد بیش از پیش موثر واقع شود.
وی ادامه داد: من در جلسات حقوق شهروندی حضور داشته ام در وزارت علوم، توسعه حقوق شهروندی باید فعال تر عمل کند، برنامه هایی با نگاه آموزشی تربیتی دارد تا جوانانی که بهترین دوره زندگی خود را در دانشگاه ها صرف می کنند برای فراگیری این موارد آماده کنیم. همچنین ما اخذ برنامه درسی در راستای حقوق شهروندی را در برنامه خود قرار داده ایم که دانشجویان می توانند آن را به طور اختیاری کسب کند. حقوق شهروندی در فعالیت های دانشجویی مانند تشکل های سیاسی و اجتماعی دانشجویان در معاونت فرهنگی مورد توجه است.

وزیر علوم گفت: اینکه ما بتوانیم در مقاطعی در حوزه شهروندی حضور داشته باشیم، مورد توجه است. در برنامه های مد نظر ما نیازمند آن هستیم که گروه هایی در رده برنامه ریزی روی این مسئله کار کنند امیدواریم به نتیجه مطلوب برسند. رعایت اجرای حقوق شهروندی در گروه های نظارتی دانشگاه ها و بحث های مدیریتی مطرح و بر آن تاکید شده است.

غلامی بیان کرد: محیط های دانشگاهی ما دارای سه رده فعال شامل کارمندان، اساتید و دانشجویان است.این سه مجموعه هایی هستند که به حقوق فردی و تاثیر گذاری خود در حقوق شهروندی توجه دارند. تلاش داریم در احقاق حقوق شهروندی بکوشیم، مجموعه نسبتا بزرگی از فعالیت ها را در دانشگاه ها داریم هم توجه ریاست جمهوری و هم وزارت علوم است که تلاش ویژه ای در راستای توسعه حقوق شهروندی دارند.

وی افزود: ما در حوزه های تشویق، تامین و توسعه حقوق شهروندی در وزارت علوم، دانشگاه ها و مجموعه پژوهشی این آمادگی را داریم که با آن ها همکاری علمی داشته باشیم، ارائه خدمات علمی وظیفه دانشگاه ها است و این امر را برای خود افتخار می دانند. در این راستا آمادگی داریم از جشنواره ها و کمیته ها حمایت کرده و کار علمی آن ها را بر عهده بگیریم. دستاورها از نشست های این چنینی نیز تدوین خواهد شد. امیدوارم ما نیز به عنوان یکی از مجموعه های فعال در این بخش بتوانیم خدمت کنیم.

ادامه دارد...

کد خبر: 976630

وب گردی

وب گردی