نگران ساز و کار اروپا با ایران نیستیم

«سیگال ماندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در لندن گفته که واشنگتن هیچ نگرانی در قبال ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا در قبال ایران ندارد و درنظر دارد به صورت سفت و سخت تحریم‌های ایران را اجرایی کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در لندن درباره ساز و کار مالی ویژه اتحادیه اروپا برای ادامه مراودات اقتصادی با ایران و همچنین قصد واشنگتن برای تشدید فشارها بر تهران صحبت‌هایی مطرح کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در پایتخت انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ساز و کار مالی ویژه اروپا گفت: «به نظر من خبر بزرگ‌تر در اروپا این است که شرکت‌ها دسته دسته در حال خروج از ایران هستند. من اصلا هیچ نگرانی درباره ساز و کار ویژه ندارم و معتقدم که ما مکانیسم‌های اضافه‌تری خواهیم یافت که از طریق آنها بتوانیم با هم کار کنیم».

«سیگال ماندلکر» با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره خطرات و تهدیدات ایران برای منطقه و همچنین اروپا ادامه داد: «من شکی ندارم که ما قادر به پیدا کردن زمینه مشترک (با اروپا) خواهیم بود چرا که تهدیدات واقعی هستند و همین جا در اروپا هم شاهد تهدیدات هستیم».

این مقام آمریکایی با تاکید بر قصد دولت این کشور بریا اجرای سفت و سخت تحریم‌های ایران افزود: « در قبال ایران، شما شاهد اقدامات بسیار بیشتری از سوی ما خواهید بود».

او با استقبال از اقدام «سوئیفت» در قطع ارتباط بانک‌های ایران با این سامانه بانکی گفت: «ما معتقدیم که سوئیفت تصمیم درستی در قطع ارتباط با این نهادها اتخاذ کرده است».

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: «ما درنظر داریم که به صورت سفت و سخت تحریم‌هایمان را اجرا کنیم و این پیامی است که ما داریم به صورت واضح و رسا به سراسر اروپا و به بخش خصوصی ارسال می‌کنیم. اگر کسانی هستند که تصمیم به عدم تبعیت از تحریم‌ها بکنند در آن صورت آنها شاهد اقدام ما خواهند بود».

اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی صورت گرفته که دولت این کشور بعد از خروج غیرقانونی از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ایران در حال فشار بر متحدان اروپایی برای همراه کردن آنها با مواضع ضد ایرانی خود است.

کشورهای اروپایی با خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ایران مخالفت کرده‌اند و به همین منظور اتحادیه اروپا ایجاد ساز و کار ویژه مالی با ایران را مدنظر قرار داده اما این ساز و کار هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976680

وب گردی

وب گردی