مهم‌ترین مأموریت پارک‌های علم و فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: مهم‌ترین مأموریت پارک‌های علم و فناوری، حمایت از جوانان، شرکت‌های دانش بنیان، تبدیل ایده به محصول است که نیازمند توجه ویژه مسئولان امر است.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد و امکان موجود در آن گفت: با توجه به اینکه مأموریت پارک‌‌‌‌های علم و فناوری، حمایت از جوانان، شرکت‌های دانش بنیان، تبدیل ایده به محصول است، متأسفانه امروز در تبدیل ایده به محصول، تجاری سازی، بازار یابی و فروش محصولات فناوری دارای مشکل جدی هستیم که با برنامه ریزی درست باید درصدد رفع آن برآییم.

وی افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد، تنها پارک خصوصی کشور محسوب می‌‌‌شود که نیازمند امکانات بیشتری است و با توجه به پتانسیلی که دانشگاه آزاد در این زمینه دارد می‌‌تواند تبدیل به بهترین پارک علم و فناوری کشور شود و در حال حاضر نیازمند امکانات بیشتر و فضای مناسب‌تری است که فضای کنونی پارک شرایط مساعدی ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با وجود بیش از 900 واحد، هسته فناور و شرکت دانش بنیان مستقر در 100 مرکز رشد این دانشگاه در سراسر کشور با هدف حمایت، پشتیبانی، سرمایه گذاری و توسعه بیشتر خدمات تجاری در عرصه علمی و دانشگاهی تشکیل شده است که خدمات مهم این پارک در زمینه ارائه تسهیلات برای استقرار شرکت‌ها و ایجاد زیر ساخت مناسب برای تشکیل کارگاه‌‌های صنعتی دانش بنیان می‌‌باشد.

موسی خانی تاکید کرد: بعضی از شرکت‌هایی که از مراکز رشد خارج می‌‌شوند در سراسر کشور می‌توانند تا 7 سال در این پارک‌های علم و فناوری حضور پیدا کنند اما فضای پارک باید همه جانبه باشد و در زمینه ایجاد کارگاه‌های آموزشی فعالیت گسترده‌تری داشته باشیم که نیازمند امکانات اساسی و توجه ویژه مسئولان امر است.

گفتنی است، مدل اقتصادی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مدلی نو برای اولین بار در بین پارک‌ها اجرا شده است. در طراحی این مدل که با هدف برقراری ارتباط اثر بخش با بخش خصوصی و صنعت در جهت کمک به توسعه زیست بوم کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است، ارکان مختلف تجاری سازی و انتقال فناوری با ارائه خدمات تخصصی چون هدایت، نظارت، مشاوره سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان، به درستی در نظر گرفته شده است که می‌‌تواند به عنوان مدلی پربازده در بزرگ ترین پارک غیر دولتی کشور و منطقه، در توسعه اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی فناوری از کارکردهای لازم در عرصه رقابتی امروز برخوردار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976727

وب گردی

وب گردی