لاریجانی: دانشگاه آزاد  اسلامی، توسعه کمی و کیفی چشم گیری در حوزه علوم پزشکی داشته است

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: اعتقاد واقعی ما بر این است که شبکه ارتباط دانشگاهی بین وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند موجب توسعه و ارتقای سطح علمی و پژوهشی کل کشور گردد.

محمد باقر اردشیر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر، توسعه های کمی و کیفی بسیاری در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی به ویژه علوم پزشکی داشته است.
رئیس پژوهشگاه غدد بیان کرد: در حوزه پزشکی، ما سعی داریم، این توسعه ها را در غالب استاندارهای لازم افزایش دهیم و واقعیت این است که مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی، همکاری بسیار خوبی با وزارت بهداشت در راستای گسترش پژوهش و فناوری های پزشکی داشته اند.
وی ادامه داد: همچنین مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی متعهد شده اند که اهداف خود با هماهنگی و برنامه های مشترک با وزارت بهداشت پیش ببرند.
لاریجانی افزود: واقعیت این است که در ارزیابی کیفی، تفاوتی بین دانشکده علوم پزشکی واحدهای دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی سراسر کشور، قائل نبوده ایم که اخیرا به خاطر چالش و مشکلی که برای داوطلبان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد پیش آمده بود، اعلام نتایج ارزیابی را برای ۶ ماه به تعویق انداختیم و به دانشگاه آزاد اسلامی فرصت دادیم تا در این مدت بتواند حوزه کیفی خود را تقویت کند و چالش های به وجود آمده را رفع کند.
وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که بخش خصوصی و غیردولتی جامعه علمی و دانشگاهی ما، بستر بسیار مناسبی را هم از لحاظ علمی و هم امکانات مالی برای توسعه در اختیار دارند اما این توسعه قطعا باید متناسب با نیاز های کل مردم و در غالب برنامه ریزی های کلان در مناطق آمایشی سراسر کشور باشد.
لاریجانی در پایان تاکید کرد: اعتقاد واقعی ما بر این است که شبکه ارتباط دانشگاهی بین وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند موجب توسعه و ارتقای سطح علمی و پژوهشی کل کشور گردد و امیدواریم این همکاری ها روز به روز بیشتر و بهتر شود تا بتوانیم اهداف کلان و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های علمی و به ویژه علوم پزشکی محقق سازیم.
انتهای پیام/
کد خبر: 976736

وب گردی

وب گردی