«زاپاتیستا» همراه هیسپان تی وی می شوند

«زاپاتیستا» گروهی مبتنی بر ساختارهای مردمی و بومی است که نام این گروه در تاریخچه حرکت ها و شورش های مردمی آمریکا ریشه دوانده است. هیسپان تی وی در مستندی به معرفی این گروه پرداخته است.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، کارگردان در این مستند به بهانه بیست و یکمین سالگرد تاسیس این گروه، سعی در نشان دادن روش زندگی این گروه و تاثیری که در زندگی روزمره مردم داشته، «زاپاتیستا» را معرفی کند.
این مستند در ادامه با بیان آن که این گروه الهام بخش و مشوق بسیاری از مبارزات آزادی خواه منطقه بوده است به این واقعیت اشاره می کند که زاپاتیستا، سازمانی مبتنی بر ساختارهای اجتماعی و جوامع بومی است و افکار آنها ناشی از تفکرات کهنشان است.
دیگو مردوگو، کارگردان این مستند زاپاتیستا را نمونه ای از انسجام، پشتکار، تلاش بی وقفه، مبارزه و دانش جمعی معرفی می کند که بیش از بیست و یک سال از عمرش می گذرد و در تاریخچه شورش های آمریکا ریشه دوانده است.
مستند «قیام زاپاتیستا» محصوا سال 2016 شبکه هیسپان تی وی روز جمعه 25 آبان ماه، ساعت 16:30 برای مخاطبان اسپانیایی زبان این شبکه پخش و بینندگان می توانند تکرار این مستند 52 دقیقه ای را فردای آن روز ساعت 7:30 تماشا کنند.

کد خبر: 976770

وب گردی

وب گردی