نخبگان ورزشی در واحدهای دانشگاه آزاد پرورش می یابند

مدیر کل تربیت بدنی باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سعی می کنیم در واحد های دانشگاهی مسابقات درون واحدی ،همایش های همگانی و عمومی را ارتقاء دهیم.

کمال جوانمرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص رسالت دانشگاه آزاد گفت: باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی قسمتی از ساختار ورزش دانشگاه آزاد اسلامی است، ورزش دانشگاه آزاد اسلامی هم در بحث همگانی و هم در بحث قهرمانی و حرفه ای فعالیت می کند؛ اما هدف ما باشگاه‌داری و ورزش حرفه ای نیست رسالت ما تزریق شادابی ،نشاط و ارتقای سلامت جامعه است.

وی افزود: بنابراین سعی می کنیم در واحد های دانشگاهی مسابقات درون واحدی ،همایش های همگانی و عمومی را ارتقاء دهیم. رسالت اصلی ما استعداد یابی مدارس سما است سیستم دانشگاه های کشور که بعضا هم متهم هم می شوند اساسا ورزشکاران و قهرمانان را دانشجو می کنند و نتوانستند یک دانشجو را قهرمان یا نخبه کنند.معتقدم که این پروسه و روند را از مدارس سما آغاز کنیم و تاکید مان استعداد یابی و کشف این استعداد ها در مدارس سما و به صورت آکادمیک است.

جوانمرد ادامه داد: هنوز کمیته استعدادیابی تشکیل نداده ایم؛ اما در دستور کار است تا با همکاری که با مدارس سما داریم انجام دهیم. ما معتقد هستیم ورزش یک پروژه منفک و منتزع نیست و ورزش یک فرآیند است و مستلزم چندین گام است که گام اول استعدادیابی، گام دوم همگانی ،قهرمانی و گام آخر هم حرفه ای است. سعی کرده ایم در دانشگاه آزاد اسلامی این زنجیره را به صورت سیستمی حفظ کنیم.

وی در پایان با اشاره به زمان تجلیل از قهرمانان باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی و مدال آوران جاکارتا عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر قدردانی از قهرمانان و نخبه ها سودای تجلیل را در دو بخش باشگاه و مدال آوران آسیایی جاکارتا در نظر دارد.همه امور مربوط به برگزاری مراسم تجلیل انجام شده است. به خاطر حرمت ایام سوگواری سالار شهیدان جشن تکریم را برگزار نکردیم و در اولین فرصت این نشست برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 976785

وب گردی

وب گردی