محدودیت دسترسی به سایت های غیر اخلاقی برای کودکان و نوجوانان

مقامات کشور انگلیس از اعمال محدودیت هایی در سال آینده میلادی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به سایت های ارائه دهنده محتواهای غیر اخلاقی خبر دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وزیر فرهنگ فرهنگ انگلیس اعلام کرد دولت این کشور سامانه تشخیص سن کاربران استفاده کننده از سایت های اینترنتی غیر اخلاقی را در بهار سال آینده میلادی راه اندازی خواهد کرد و دولت از سایت های ارائه دهنده این گونه محتواها می خواهد پیش از آنکه کاربران به سن مجاز نرسیده اند به آنان خدمات ارائه نکنند.

مارجوت جیمز وزیر فرهنگ، اطلاع رسانی و ورزش (DCMS) گفت: پیش بینی می شود به سایت های غیر اخلاقی اصلی در آغاز سال آینده و 3 ماه پیش از اجرای این طرح هشدارهایی داده شود تا آمادگی های لازم با هدف جلوگیری کودکان از ورود به این سایت ها فراهم شود.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی اندیپندنت انگلیس این پیشنهاد در قانون اقتصاد دیجیتال سال 2017 در راستای تلاش برای جلوگیری کودکان و نوجوانان از دسترسی به محتواهایی که می تواند برای آنها پیامدهای روانی خطرناک داشته باشد ارائه گردید و پیش بینی می شد این قانون در آوریل 2018 اجرا شود که تا کنون به تاخیر افتاده است.

این وزیر انگلیسی افزود: دستور العمل های بیشتری برای شبکه های اجتماعی جهت مشخص کردن مهلت لازم برای حذف محتواهای مضر صادر خواهد شد تا از این طریق از جوانان حفاظت شود.

بر اساس قانون پیشنهادی پایگاه های اینترنتی باید این اطمینان را به وجود آورند که محتواهای غیر اخلاقی خود را در دسترس افراد زیر 18 سال قرار نمی دهند و کسانی که از این دستور العمل ها پیروی نکنند با ممنوعیت هایی از سوی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در انگلیس مواجه می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976799

وب گردی

وب گردی