ممنوعیت استفاده از آیفون برای مدیران فیس بوک

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد مارک زاکربرگ مدیر اجرایی فیس بوک به مدیران زیر مجموعه خود در این شرکت دستور داد از این پس تنها از گوشی هایی استفاده کنند که دارای سیستم عامل اندروید باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد مارک زاکربرگ مدیر اجرایی شرکت آمریکایی فیس بوک به تیم ویژه مدیریت خود دستور داد از این پس تنها از گوشی های تلفن همراه اندروید استفاده نمایند.

این تصمیم پس از اظهارات تیم کوک مدیر اجرایی شرکت اپل در خصوص رسوایی اطلاعاتی در شرکت کمبریج آنالیتیکا اتخاذ گردیده است.

کوک در مصاحبه با پایگاه خبری «MSNBC» گفت: اپل هرگز آزادی های شخصی کاربران خود را خدشه دار نمی کند و اطلاعات آنها را در اختیار هیچ کس قرار نمی دهد.

وی افزود: شرکت اپل حفظ حریم خصوصی را بر سود بیشتر از طریق فروش اطلاعات ترجیح می دهد.

کوک تاکید کرد: حقیقت آن است که ما می توانیم به پول های زیادی از این طریق دست یابیم اما این گزینه را انتخاب نمی کنیم.

پس از آن روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد زاکربرگ به مدیران اجرایی خود در فیس بوک دستور داد آنها از این پس باید تنها از گوشی های اندروید استفاده کنند و دلیل وی برای این کار آن است که این سیستم عامل هم اکنون بیش از سیستم عامل آیفون در جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

البته هنوز مشخص نیست که آیا تیم زاکربرگ تا کنون از گوشی های اندروید استفاده کرده اند یا خیر.

فیس بوک پس از آنکه دو روزنامه گاردین و نیویورک تایمز گزارشاتی در خصوص چگونگی سوء استفاده شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات شخصی 87 میلیون کاربر فیس بوک بدون اجازه از آنها منتشر کرد مورد انتقادات شدیدی در عرصه احترام به حریم خصوصی کاربران قرار گرفت.

از سوی دیگر اپل همچنان بر ادامه سیاست های خود برای حفظ حریم شخصی کاربران تاکید داشته تا جایی که کوک در مصاحبه های مختلف نسبت به خطرات شبکه های اجتماعی و خدمات رایگان اینترنتی هشدار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976819

وب گردی

وب گردی