21 تا 28 سالگی بهترین زمان برای باروری زنان

انجمن باروری زنان انگلیس در گزارشی اعلام کرد 21 تا 28 سالگی بهترین زمان برای باروری زنان بوده و پس از 30 سالگی احتمال باروری آنان کاهش می یابد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکی از مسائلی که ذهن بسیاری از زنان را با افزایش سن آنها به خود مشغول می کند کاهش احتمال و فرصت های باروری است.

بسیاری از زنان با این سوال مواجه هستند که در چه سال هایی از عمر خود احتمال فرزند آوری آنها بیشتر است؟ و یا به عبارت دیگر بالاترین میانگین احتمال باروری در چه سنینی برای زنان وجود دارد؟

روزنامه انگلیسی «میرور» به نقل از انجمن باروری انگلیس اعلام کرد زنان در سنین 21 تا 28 سالگی بالاترین احتمال باروری را داشته و پس از 30 سالگی احتمال باروری در آنها رو به کاهش می رود.

بر اساس اعلام این انجمن پس از 35 سالگی احتمال باروری بسیار کاهش می یابد.

این روزنامه انگلیسی افزود: این مساله اساساً به کاهش تعداد تخمک ها در بدن زنان باز می گردد، بدن زنان حدود دو میلیون تخمک غیر بالغ تولید می کند که تعداد زیادی در صورت عدم باروری در سنین پایین با افزایش سن از بین می روند.

در بخش دیگری از گزارش این انجمن آمده است: ارزیابی ها بیانگر آن است که زمانی که یک زن به 37 سالگی می رسد تنها 25 هزار تخمک زنده در بدن آن وجود دارد.

بنابراین با افزایش سن زنان تعداد تخمک ها موجود در بدن آنان کاهش یافته و این مساله تاثیراتی منفی در احتمال باروری خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 976832

وب گردی

وب گردی