علمایی: افزایش سطح پژوهش و مهارت آموزی مهم ترین عامل جذب دانشجو است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: اگر با استناد به پژوهش، دانشگاه آزاد را به یک دانشگاه حل مساله تبدیل کنیم تا دانشجویانی کارآفرین تربیت کنیم منجربه جذب حداکثری دانشجو خواهد شد.

دکتر جواد علمایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 گفت: بسیاری از دانشگاه‌‌های مطرح دنیا از جمله دانشگاه ام آی تی و استفورد آمریکا جز مراکز آموزش عالی هستند که علی‌رغم دریافت شهریه از دانشجویان داوطلبان زیادی دارند که هرساله خواهان ورود به این دانشگاه‌ها هستند در واقع سطح کیفی ممتاز این دانشگاه‌های خصوصی گوی سبقت را از دانشگاه‌‌های دولتی ربوده‌ است، بنابراین تجربه موفق دانشگاه‌های خصوصی در دنیا با استناد به بالابردن کیفیت در سطح پژوهش و مهارت آموزی بیانگر تحقق یافتن جلب دانشجوی بیشتر در مراکز خصوصی علی‌‌رغم پرداخت شهریه است.

وی افزود: با استناد به دستاورد‌‌‌های چشمگیر دانشگاه‌‌‌های خصوصی مطرح دنیا در ارائه الگو‌های موفق، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه پتانسیل بالایی که دارد و موفقیت‌‌هایی که در عرصه داخلی و جهانی کسب کرده با تقویت سطح پژوهش و مهارت آموزی در آینده‌ای نه چندان دور می‌‌تواند در جایگاه نخست آموزش عالی کشور قرار گیرد و دستیابی به این هدف تا سال 1404 اتفاقی دور از انتظار نیست که نیازمند تلاش همه جانبه و تقویت زیر ساخت‌‌‌‌های موجود است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاهی موفق است که تنها یکسری محفوظات را به دانشجویان ارائه ندهد تا بعد از فارغ التحصیلی کاربردی برای دانشجو نداشته باشد. اگر با استناد به پژوهش، دانشگاه آزاد را به یک دانشگاه حل مساله تبدیل کنیم تا دانشجویان ما توانایی حل مسائل را داشته باشند و تبدیل به کارآفرین شوند دستاوری بزرگ برای این دانشگاه محسوب می‌شود که درجذب حداکثری داوطلبان ورود به دانشگاه اثرات انکار ناپذیری دارد. موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان این دانشگاه به صنعت، کسب شغل و اطمینان خاطر از آینده مهم‌‌‌‌‌ترین تبلیغ برای این دانشگاه است که تایید کننده این ادعا جذب حداکثری فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب به صنعت است.

علمایی تاکید کرد: مهم‌‌ترین وظیفه دانشگاه ایجاد بسترهای لازم برای مهارت آموزی و کارآفرینی است و قطعا صرف داشتن یک مدرک دانشگاهی منجر به ایجاد کسب شغل برای فارغ التحصیلان نخواهد شد که تا به امروز در واحد تهران جنوب گام‌‌های موثری در این زمینه برداشتیم تا جایی که این واحد دانشگاهی تبدیل به قطب انرژی و مواد شده و مهم‌‌ترین ماموریت ما حرکت در این مسیر است که تا به امروز هم دستاوردهای چشمگیری در این زمینه داشتیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976841

وب گردی

وب گردی