اردوی حیات طیبه، به میزبانی واحد اراک برگزار می گردد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: اردو حیات طیبه، در رامسر به مدت 8 روز برگزار می گردد و بیش از 120 دختر و 120 پسر، از مباحث آموزشی این دوره بهره مند خواهند شد.

پیمان عین القضاتی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: ما ذیل سند اسلامی شدن دانشگاه و سند توسعه فرهنگی، که سازمان مرکزی تنظیم کرده است، برنامه های فرهنگی را به چند بخش تقسیم کرده ایم؛ حوزه مطالعات فرهنگی، مباحث فوق برنامه فرهنگی، ورزش و حمایت از تشکل های سیاسی و کانون های فرهنگی، از جمله بخش های مورد نظر است.

وی افزود: در حوزه مطالعات فرهنگی، سعی کردیم که در بحث کرسی های آزاد اندیشی در بین دانشجویان و کرسی های ترویجی در بین اعضای هیأت علمی فعالیت هایی داشته باشیم، که موفق شدیم اولین کرسی ترویجی را بین استان های مرکزی، لرستان و همدان، با موضوع جامعه شناسی معرفت برگزار کنیم، که مورد استقبال هم قرار گرفت.

عین القضاتی ادامه داد: تا به حال بیش از 7 کرسی ترویجی در سطح استان مرکزی برگزار شده و تا پایان سال، بیش از 5 کرسی دیگر نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه مطالعات فرهنگی، توانستیم که یک تفاهم نامه را با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منعقد کنیم. در پی انعقاد آن تفاهم نامه، بیش از 5 نشست را با مسئولین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار کردیم و همچنین گروه های آموزشی ما از جدید ترین یافته های آن پژوهشگاه، دریافت اطلاعات کردند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: مدیران گروه دانشگاه ما و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با هم ملاقاتی داشته اند و نشست هایی را برگزار کرده اند؛ به عنوان مثال در بحث روانشناسی اسلامی، نشستی را با حضور مدیر گروه های دو مجموعه و مدرسین حوزه روانشناسی برگزار کردیم.

وی گفت: مسأله دیگری که ما مورد توجه قرار دادیم، بحث کادر سازی و نیرو سازی، در حوزه فوق برنامه بود. به شکلی که کانون های فرهنگی دانشگاه را رونق بخشیدیم و کانون های جدیدی را هم تأسیس کردیم که طیف های مختلف دانشجویی را در بر گیرند و گروه های مختلف فکری را پوشش دهند.

عین القضاتی ادامه داد: همچنین سعی کردیم، در طرح هایی که سازمان مرکزی به منظور کادر سازی در تابستان امسال برگزار کرد، حضور فعالی داشته باشیم؛ که این مسأله به طور نسبی بازدهی خوبی هم داشت.

وی درپایان خاطر نشان کرد: الآن هم در شرف برگزاری اردو حیات طیبه هستیم، که به میزبانی واحد اراک، برای استان های مرکزی، لرستان و سمنان برگزار می گردد. این اردو به مدت 8 روز، در مجتمع آموزشی دانشگاه، که در رامسر قرار دارد، برگزار می شود و بیش از 120 دختر و 120 پسر، از مباحث آموزشی این دوره، بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976844

وب گردی

وب گردی