دانشگاه علوم اسلامی رضوی دانشجوی دکتری می پذیرد

دانشگاه علوم اسلامی رضوی جزئیات ثبت نام اینترنتی متقاضیان آزمون دکتری تخصصی (PhD) را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اصالت حوزوی و با در نظر گرفتن نیازهای آستان قدس رضوی و آشنایی با معارف قرآن کریم و نیز پاسخگویی به شبهات روزافزون در جامعه و در جهت دفاع از حقوق خانواده در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد.

این دانشگاه در رشته‌های علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق و دانشجویان از طریق آزمون اختصاصی و انجام مصاحبه از بین خواهران دانشجو جذب می کند.

ثبت نام اینترنتی متقاضیان در رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) خواهران آغاز شده است و داوطلبان می‌توانند تا ۲۰ آذرماه ۹۷ به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به نشانی www.razavi.ac.ir مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

تمامی متقاضیان تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید در آزمون اختصاصی این دانشگاه ثبت نام کنند. این آزمون به صورت جداگانه و مستقل از آزمون سراسری است و زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

این دانشگاه وابسته به آستان قدس رضوی است و در شهر مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) واقع شده است.

گفتنی است، دانشگاه علوم اسلامی رضوی یکی از دانشگاه‌های ایران، در حوزه آموزش علوم اسلامی است. این دانشگاه یک نهاد دانشگاهی و حوزوی است.
این دانشگاه در سال ۱۳۶۳ شمسی افتتاح شد و هم‌اکنون در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارد. دانشجویان این دانشگاه همزمان با دروس جاری دانشگاه، دروس حوزه علمیه در سطوح مختلف را نیز فرا می‌گیرند.
این دانشگاه وابستگی مالی به دولت نداشته در عین حال تحصیل در این دانشگاه به صورت رایگان می‌باشد. رئیس این دانشگاه به پیشنهاد هیئت امناء و تصویب تولیت آستان قدس رضوی از بین روحانی‌های برجسته شیعه برای مدت ۳ سال تعیین می‌گردد. مکان دانشگاه در کنار آرامگاه علی بن موسی الرضا و در صحن هدایت حرم واقع شده‌است و معماری آن ویژگی‌های هنری و تاریخی دارد. این دانشگاه در طی فعالیت خود از بدو تأسیس فقط ۲۲۳۰ فارغ‌التحصیل داشته‌ است، که این خود نشان از وسواس و حساسیت این دانشگاه در جذب دانشجو دارد. تشکل کرسی‌های آزاداندیشی این دانشگاه جزو موفق‌ترین کرسی‌های آزاداندیشی کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976850

وب گردی

وب گردی