ناتوانی جنگنده های اروپایی در برابر اس 400 روسیه

یک روزنامه آلمانی در گزارشی تاکید کرد جنگنده های پیشرفته اروپایی به ویژه تایفون قادر به حفاظت از خود در برابر سامانه پیشرفته دفاع هوایی اس 400 روسیه نیستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جنگنده های پیشرفته «یوروفایتر تایفون» از قابلیت لازم برای ایستادگی در برابر سامانه دفاع هوایی اس 400 روسیه برخوردار نیستند.

روزنامه آلمانی « فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» اعلام کرد این جنگنده برای مقابله با جنگنده های دشمن طراحی شده است و این معنای آن است که برای این جنگنده موشک های هوا به زمین طراحی نشده است تا توانایی حفاظت از خود در برابر سامانه های دفاع هوایی موجود بر روی زمین را داشته باشد.

این روزنامه افزود: حتی جنگنده های چند منظوره ترنادو نیز نمی تواند در برابر سامانه های اس 400 ایمن باشند چرا که این سامانه دفاع موشکی اهداف خود را در شعاع 250 کیلومتری منهدم می نماید و این در حالی است که بیشترین گستره اثر بخشی ترنادو 150 کیلومتر است.

یک افسر آلمانی می گوید: سامانه اس 400 پیشرفته و پیچیده است که نمی توان به راحتی و بدون پرداخت هزینه های گزاف و خسارت های زیاد آن را منهدم کرد.

مطبوعات آمریکا اعلام کردند 13 کشور تمایل دارند این سامانه روسی را خریداری نمایند و برای دستیابی به آن در مقابل سیستم های طراحی شده آمریکایی بدون مواجه با تحریم های واشنگتن تلاش می کنند.

لازم به ذکر است اس 400 یک سامانه دفاع هوایی ساخت کشور روسیه است که برای مقابله با تمام تجهیزات پیشرفته در حملات هوایی در فواصل دور و متوسط طراحی شده است که از سال 2007 در ارتش روسیه بکارگیری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976889

وب گردی

وب گردی