انزوای اجتماعی خطر مرگ را افزایش می دهد

دانشمندان دریافتند که انزوای اجتماعی خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و مرگ را افزایش می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، انزوای اجتماعی به معنای عدم احساس تعلق و احساس بی هویتی یا هویت محدود است. محققان انجمن سرطان آمریکا، بدون در نظر گرفتن نژاد و جنسیت افراد، تحقیقاتی بر حدود 580 نفر که 182 نفر شرکت کننده ها افرادی بالغ بودند، انجام دادند.

اگرچه دانشمندان به این نتیجه رسیدند که خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان در زنان و مردان سفیدپوست که از نظر اجتماعی در انزوا هستند، بیش‌تر است؛ اما تحقیقات نشان می دهد که به‌ طور کلی، خطر مرگ در سیاه‌ پوستان منزوی اجتماعی نسبت به بقیه، دو برابر بیش‌تر است، بنابراین حل مشکل انزوای اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

انزوای اجتماعی منجر به فشار خون بالا، التهاب، کشیدن سیگار، کاهش فعالیت بدنی و سایر خطرات مرتبط به سلامتی می شود؛ اما عواملی مانند ازدواج، شرکت منظم در مراسم مذهبی، فعالیت های اجتماعی، جلسات باشگاهی و فعالیت‌های گروهی همچنین تعداد دوستان نزدیک و خویشاوندان میزان مرگ و میر را در طول 30 سال اخیر به شدت کاهش داده است.

پژوهش‌های گذشته، تنها انزوای اجتماعی را با خطر مرگ‌ و میر در افراد سفید پوست مرتبط دانسته بودند؛ اما پژوهش اخیر با وجود این که نشان می‌دهد بین نژادهای مختلف در این مورد تفاوت‌هایی وجود دارد، اما خطرات ناشی از انزوای اجتماعی را به ‌طور کل برای همه‌ گروه‌های جنسیتی و نژادی بالا می ‌داند. اگر این مسئله به طور 100 درصد ثابت شود در آینده می توان با این فاکتور به راحتی مبارزه کرد.

پژوهشگران یافته‌های خود را در مجله American Journal of Epidemiology منتشر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976904

وب گردی

وب گردی