فضای بسته فرهنگی در دانشگاه آزاد اراک فعالین دانشجویی را دلسرد کرده است

فعال فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: فضای بسته فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک باعث دلسردی دانشجویان فعالی شده که در مباحث فرهنگی فعالیت دارند.

علیرضا مُشیّدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فضای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، فضای فرهنگی بسته ای دارد. خوشبختانه تغییر رویکردی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده ولی متأسفانه در شهرستان های استان مرکزی، این رویکرد با توجه به کاهش بودجه ها در مباحث فرهنگی دچار ضعف شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال در برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد واحد اراک، نصب بنر را ممنوع کرده اند! اگر برنامه ای در سطح بالا باشد، شاید برای پشت سِن، مجوز نصب بنر بدهند، حتی امکان پذیرایی در برنامه های فرهنگی کمتر از سه ساعت را لغو کرده اند. توجیه مسئولان، مشکلات مالی است ولی بودجه فرهنگی دانشگاه، مجزاست. اینگونه نیست که مثلا از بودجه فرهنگی دانشگاه بخواهند حقوق کارمندان را پرداخت کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه تصریح کرد: نهایت کار این است که بقیه بودجه به سازمان مرکزی برمی گردد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، بزرگترین دانشگاه غرب کشور است و حدود 17 هزار دانشجو دارد، بودجه فرهنگی امسال هم 460 میلیون تومان بوده است اما این اتفاقات، صدای کانون های دانشجویی را درآورده است چون بازده کار را پایین می آورد.

مشیدی خاطرنشان کرد: اگر بنری نباشد که دانشجو، فضا را حس کند، طبیعتا بازده مناسبی در کار نخواهد بود. باید جذابیت ایجاد کرد تا دانشجو بیاید و تلنگری که نیاز است را در برنامه فرهنگی بخورد به تجهیزات نیاز داریم تا دانشجو را از قشر خاکستری به قشر پویای جامعه بیاوریم.

وی افزود: جالب اینکه ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، چاپخانه بزرگی داریم که کتاب و پوستر رنگی چاپ می کند ولی گفته اند پوستر رنگی هم نصب نکنیم و این کار در حال حاضر به سختی انجام می شود. یکی از مسائلی که فضای دانشگاه را پویا می کند، نصب بنر و پوستر برای جلب نظر دانشجو است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: دکتر کلانتری (معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی) و دکتر مقدم‌فر (مشاور فرهنگی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی) در صحبت های خود بر رویکرد فرهنگی تأکید دارند اما نمی دانند در کف مجموعه چه اتفاقاتی رخ می دهد. یکی دیگر از معضلات ما بوروکراسی اداری است. تا جایی که می دانم دانشگاه های دولتی چنین رویه ای ندارند ولی ما پروسه سنگینی در راه برگزاری برنامه های فرهنگی داریم.

مشیدی در پایان گفت: مثلا برای درخواست صد عدد کیک جهت برگزاری یک برنامه، بدون اغراق حدود 9 نفر باید برگه شما را تأیید کنند تا به مرحله خرید و تحویل برسد. اگر یکی از این 9 نفر نباشد، کار شما حداقل یک روز می خوابد. فضای بسته فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک باعث دلسردی دانشجویان فعالی شده که در مباحث فرهنگی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976919

وب گردی

وب گردی