برنامه جدید "بطحائی" برای ایجاد کلاس اسباب‌بازی در ۱۰ استان

وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای ایجاد کلاس اسباب بازی و بازی آموزشی در ۱۰ استان کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمد بطحائی در چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه امیدواریم کلاس های ما از حالت موجود خارج و به محیطی تبدیل شود که شادی و نشاط و سرزندگی در آن موج بزند گفت: باید دانش آموزان را به آموزش علاقه مند کنیم. آموزش و پرورش ما نیازمند چنین نوآوری‌هایی است و می‌تواند ما را به آنچه در سند تحول آمده نزدیک کند.

وی افزود: اقلام خارجی در حوزه اسباب بازی زیاد و رقابت برای تولیدکنندگان داخلی بسیار سخت است. دیروز برای تهیه اسباب بازی کوچک سفالی برای نوه‌ام به چند فروشگاه رفتم و با وجود آنکه کالای ساده‌ای میخواست، نوع ایرانی آن پیدا نمی‌شد در حالی که در صنعت سفال حرف اول را می‌زنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید سازوکاری فراهم کنیم اسباب بازی تولید داخل به عنوان تکنولوژی آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد اظهار کرد: اسباب بازی امروز به عنوان یکی از تجهیزات و تکنولوژی‌های آموزشی به کار گرفته می شود و صرفا وسیله‌ای برای سرگرمی نیست و از طریق این تجهیزات یادگیری تسهیل و تسریع می شود.


وی با بیان اینکه کودکان به کمک بازی دامنه شناخت خود را افزایش می‌دهند، اظهار کرد: دامنه مهارت آموزی در حوزه ذهنی و اجتماعی موضوعی مهم در تعلیم و تربیت است. کودکان از این طریق در کنار یکدیگر صبوری و مهارت های زندگی و انواع و اقسام دیگر مهارت ها را تمرین می کنند.

بطحائی افزود: اسباب بازی حامل فرهنگ است و اگر از فرهنگ غربی وارد شود، آثار سوئی بر کودکان خواهد داشت. نگاه ما به اسباب بازی باید به عنوان بخشی از تجهیزات و تکنولوژی آموزشی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش نشاط آفرینی اسباب بازی در فرآیند یاددهی و یادگیری گفت: در بر نامه‌ریزی های آموزش و پرورش باید اسباب بازیها را با رویکرد آموزشی وارد مدارس کنیم. از همین رو برنامه داریم در گام اول برای در ۱۰ استان کلاس اسباب بازی و بازی آموزشی ایجاد کنیم و هر دانش آموز دو تا سه ساعت اهداف آموزشی را در این کلاس‌ها دنبال کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 976929

وب گردی

وب گردی