ارتقای دانش مغز در میان دانش آموزان کشور

مسئول برگزاری مسابقه"دانش مغز" درباره برگزاری این رویداد که توسط انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می شود، گفت: جایگاه ایران در مسابقات دانش مغز جهانی نشان از بالا بودن سطح دانش علوم اعصاب و شناختی میان دانش آموزان دارد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، علی شهبازی مسئول برگزاری مسابقه"دانش مغز" درباره این رویداد اظهار کرد: مسابقه ملی دانش مغز برنامه ای دانش آموزی با هدف ترویج و آشنا کردن دانش آموزان مقطع دبیرستان با حوزه علوم شناختی و علوم اعصاب است تا هر دانش آموز مشتاق به برداشتن قدمی هر چند کوچک برای شناختن بهتر این حوزه شود. دری را بر روی مسیری برای شناختن اسرار و حقایق مغز باز می کند.

شهبازی ادامه داد: امسال پنجمین دوره مسابقه در تمام مراکز استانی برگزار می شود و به گونه ای که در هر دوره شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی مسابقات هستیم. نخستین دوره مسابقه 60 دانش آموز در سطح تهران در مسابقه حضور داشتند دورهای دوم، سوم و چهارم نیز به ترتیب 200، 2 هزار و حدود 4 هزار دانش آموز از استان های مختلف در این رویداد شرکت کردند. البته امسال با برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تعداد را به 8 هزار دانش آموز برسانیم.

وی به روند برگزاری مسابقه اشاره ای کرد و گفت: مسابقه دارای دو مرحله آزمون است که مرحله نخست کشوری بوده و 22 آذر ماه سال جاری در مراکز استانی برگزار می شود که کتاب های "حقایق مغز" و "دانش مغز" دو مرجع معتبر آزمون است. در نهایت 30 نفر برگزیده مرحله نخست به مرحله دوم راه می یابند. این مرحله اردیبهشت ماه سال 98 برگزار می شود که مشابه مسابقات جهانی شامل آزمون کتبی، شفاهی، عملی و تشخیص بالینی است. نفر اول این مسابقه به مسابقات جهانی برین بی در کره جنوبی اعزام می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین ابراز کرد: بنابراین هر سال شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان در این رویداد هستیم. البته ایران در مسابقات جهانی نیز جایگاه خوبی را دارا است و هر سال جزء 5 کشور نخست بودیم. پس این موضوع خود نشان از بالا بودن سطح دانش علوم اعصاب و شناختی میان دانش آموزان دارد.

شهبازی در بخش بعدی سخنان خود به حضور آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در جمع برگزار کنندگان این رویداد اشاره کرد و گفت: این مرکز با وجود تجهیزات به روز و اساتید برجسته می تواند برای پیشبرد حوزه علوم اعصاب و شناختی تاثیرگذار باشد در این رویداد نیز همین موضوع نمایان است.

مسابقه ملی دانش مغز در ایران برای پنجمین سال متوالی توسط انجمن علوم اعصاب و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می شود که ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی نیز از این رویداد حمایت می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976960

وب گردی

وب گردی