با برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل مخالف هستم

نخست‌وزیر اسرائیل ضمن رد برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور گفت کابینه ای تا پایان دوران قانونی خود بر سر کار باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد: انتخابات زودهنگام در اسرائیل برگزار نخواهد شد و دولت من تا پایان مهلت مقرر شده قانونی بر سر کار باقی می ماند.

این اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل پس از آن ایراد می‌شود که شماری از اعضای ائتلافی دولت او در پی استعفای «آویگدور لیبرمن»، وزیر دفاع، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده بودند.

لیبرمن در اعتراض به آنچه «سیاست بسیار نرم» دولت اسرائیل در قبال خشونت‌ها در کرانه باختری خوانده بود روز چهارشنبه از سمت خود استعفا داده بود.

«موشه کالون»، وزیر امور مالی اسرائیل، که از حزب ائتلافی و میانه‌روی کولانو است پیشتر خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شده بود.

نخست‌وزیر اسرائیل اضافه کرد تمامی اعضای لیکود در کابینه تمایل دارند تا پایان مهلت قانونی در یک سال بعد، نوامبر ۲۰۱۹، بر سرکار خود باقی بمانند.

با استعفای وزیر دفاع و کنار رفتن حزب او از ائتلاف با کابینه، اکنون حزب آقای نتانیاهو تنها ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی مجلس را در اختیار دارد و کنار کشیدن هر کدام از احزاب ائتلافی منجر به سقوط دولت او خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 977009

وب گردی

وب گردی