جوانمرد: 60 درصد بدنه کاروان بازی های آسیایی جاکارتا از دانشگاه آزاد بوده است

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 60 درصد از بدنه کاروان بازی های آسیایی جاکارتا را دانشگاه آزاد تشکیل داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر کمال جوانمرد در مراسم افتتاحیه جام استعدادهای سما، یادواره شهدای حرم با سلامی بر شهید زنده، سردار قاسم سلیمانی و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بر خود فرض می دانم از تمام میهمانان تشکر کنم. از دکتر منظری توکلی و دکتر فتح اللهی برای انجام این مهم ممنونم. این مسابقات نقطه عطفی در ورزش دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی ادامه داد: روح ورزش ایران که همان اخلاق و جوانمردی است، آزرده و مخدوش است. روح پهلوانی به وسیله قهرمانی، تنه خورده است. خوشحالم نام این رقابت ها با نام شهداب مدافع حرم گره خورده است. این شهیدان رفتند تا ما بمانیم.

جوانمرد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خدمات زیادی انجام داده است. اگر نگاهی سطحی به آمار ورزش دانشگاه آزاد بیندازیم، می بینیم 60 درصد از بدنه کاروان بازی های آسیایی جاکارتا را دانشگاه آزاد تشکیل داده اند.

وی افزود: مهم ترین بحث این است که ایرادی به ورزش آموزش عالی می گیرند و می گویند قهرمانان را دانشجو می کنند و دانشجویان را قهرمان نمی کنند. برای رفع این معضل باید به مدارس توجه کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد حدود 9 هزار دانشجو در آموزشکده ها دارد. هیچ دانشگاهی چنین موقعیت طلایی و ویژه ای را ندارد که هم دانشگاه و هم مدرسه داشته باشد، باید به سما کمک کنیم. متاسفانه سرانه ورزشی در سما بسیار پایین است. از همه همکارانم در کل کشور می خواهم اماکن ورزشی را در اختیار سما قرار دهند تا خلا 47 سانتیمتر فضای ورزشی سما جبران شود.

جوانمرد تاکید کرد: دکتر طهرانچی به من تاکید کرد روی استعدادیابی تمرکز کنیم. ورزش یک پروسه است، نه پروژه. متاسفانه ورزش در مملکت ما پروژه است و قهرمانان ما حاصل برنامه بلندمدت نیستند.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد معتقدیم ورزش را باید یک جریان در نظر گرفت و آغازگر این مسیر همین مدارس سما هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977028

وب گردی

وب گردی