ارائه 600 فرصت شغلی در نخستین جشنواره کار «صدف»

با همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، نخستین جشنواره کار« صدف» با حضور شرکت های دانش بنیان، شرکت های صنعتی، استارتاپ ها و شتابدهنده ها، با هدف شناسایی و ارائه فرصت های شغلی و کارآموزی، برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری پارک فناوری پردیس و دانشگاه علم و صنعت، 28 تا 30 آبان ماه سال جاری، جشنواره کار «صدف» را با هدف ارائه 600 جایگاه و فرصت شغلی برگزار می کند.
همواره یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان، یافتن شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی است، از طرف دیگر، یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین مشکلات صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور، تأمین نیروی انسانی با مهارت کافی است، چرا که مسیر ارتباط مناسبی بین افراد جویای کار و کارفرمایان وجود ندارد و بیشتر کارفرمایان به روش‌های متداول قدیمی به تأمین نیروی انسانی خود می‎پردازند.
یکی از روش‌هایی که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا معمول است برگزاری نمایشگاه‌های کار در دانشگاه‌ها به منظور ملاقات و ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان است، تا از این فرصت برای شناخت و ارزیابی یکدیگر بهره ببرند.
وجود مشکلات اشاره شده در این زمینه و هم‌چنین خلا وجود بسترهای لازم در دانشگاه‌های ایران سبب شد پارک فناوری پردیس، نخستین جشنواره کار ایران را با همکاری دانشگاه علم و صنعت و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و با اجرای مجموعه دانشکار برگزار کند.
یکی از اهداف این جشنواره، سوق دادن شرکت‌ها به تعریف فرصت‌های کارآموزی منجر به استخدام در کنار فرصت‌های شغلی است تا فرصتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که سابقه‌ کار چندانی ندارند، برای ورود به صنایع فراهم شود.
در مرحله نخست این جشنواره برخی همایش‌ها توسط شرکت‌ها برای ارائه محصولات و برقراری ارتباط با اساتید و دانشجویان برگزار می شود و در ادامه نیز کارگاه‌هایی در زمینه جذب، نگه‌داری، فروش و بازاریابی برای کارکنان شرکت‌ها با حضور اساتید سرشناس برگزار خواهد شد.
در بخش پایانی جشنواره نیز شرکت‌های مختلف اعم از صنعتی، دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها با حضور در غرفه‌هایی که رزرو کرده‌اند به ارائه فرصت‌های شغلی و کارآموزی خود می‌پردازند.
دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از تمام‌ دانشگاه‌ها می‌توانند با حضور در این نمایشگاه با کارفرمایان به صورت مستقیم ارتباط گرفته و برای فرصت‌های شغلی رزومه ارسال کنند. در نمایشگاه نیز استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف به ارائه دستاورد‌های خود پرداخته و مدیران شرکت‌ها کارگاه‌هایی را برگزار خواهند کرد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در نمایشگاه و فرصت های شغلی قابل ارائه در این جشنواره، می توانند به آدرس اینترنتی daneshkar.net/#/jobfair مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977033

وب گردی

وب گردی