کانون شبکه فعالان آزمایشگاهی ایران ایجاد شد

پنجمین نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با حضور 200 نفر از مدیران آزمایشگاه‌ها از سراسر کشور در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در پنجمین نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ضمن ارایه آماری از وضعیت اعضا و اطلاعات ثبت شده در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی، فعالیت‌ها و خدمات جدید شبکه را که در سال 97 ارایه شده است را معرفی کرد.
به گفته نسب، بیش از 38 درصد اعضای شبکه را بخش خصوصی و در حدود 34 درصد اعضای شبکه را مراکز تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل می‌دهند و مابقی اعضا از مراکز سایر سازمان‌ها و زیرمجموعه دیگر وزارتخانه‌ها هستند.
وی همچنین عنوان کرد: «ارایه اطلاعات بیش از 28,000 آزمون متنوع قابل انجام در مراکز عضو شبکه»، «ایجاد کانون شبکه فعالان آزمایشگاهی ایران در بانک رسالت به منظور ایجاد انگیزه و حمایت از پرسنل آزمایشگاه‌ها»، «برگزاری بازدیدهای گروهی دو و سه روزه از مراکز عضو شبکه در استان‌ها»، «امضای تفاهم‌نامه با پژوهشگاه استاندارد» و «فراهم شدن امکان بهره‌مندی مراکز عضو شبکه از بسته‌های حمایتی بیمه ایران»، از جمله خدمات جدید شبکه آزمایشگاهی در سال 1397 است.
در این نشست، اکبر زمانیان، رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت، «مدل‌سازی حوضه و سامانه‌های هیدروکربنی خلیج فارس و دریای عمان»، «بومی سازی افزایه‌های پرمصرف و راهبردی در عملیات سیمان‌کاری چاه‌‌های نفت و گاز»، « ارایه دانش فنی و طراحی بنیادی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه امام خمینی شازند» و « 17 مورد طراحی و ساخت سنسورهای پرتابل اندازه‌گیری آلاینده‌های زیست‌محیطی» را از جمله پروژه‌ها و طرح‌های متنوع انجام شده توسط پژوهشگران و متخصصین پژوهشگاه صنعت نفت ذکر کرد.
همچنین، علی جباری آزاد، مدیر سابق آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد، برنامه یکپارچه‌سازی آزمایشگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد و طرح توسعه خدمات آزمایشگاهی دانشگاه را برای مدیران مراکز آزمایشگاهی کشور، ارایه داد.
وی، «همسویی توسعه زیرساخت آزمایشگاه‌ها با اهداف دانشگاه برای تبدیل آن به دانشگاه نسل سوم»، «در دسترس قراردادن امکانات آزمایشگاهی دانشگاه برای همه متقاضیان»، «به‌روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه» و «بهره‌برداری بیشینه و بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه» را از اهداف کلان این برنامه عنوان کرد.
در بخش عصرگاهی پنجمین نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مهمانان از بخش‌هایی از توانمندی‌های آزمایشگاهی پژوهشگاه صنعت نفت، بازدید کردند.
هم‌زمان با برگزاری گردهم‌آیی مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی، از 10 آزمایشگاه برتر و چهار آزمایشگاه برگزیده شبکه از نظر رشد عملکرد و رشد مشتری‌مداری، تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977034

وب گردی

وب گردی