دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دوره های فلوشیپ تخصصی برگزار می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به عنوان یک دانشگاه معین با حضور هیأتی از استادان برتر فرانسوی در حوزه علوم پزشکی دوره‌‌‌های آموزشی فلوشیپ را برای پزشکان متخصص برگزار می کند.

دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تبادلات بین المللی این واحد دانشگاهی با کشورهای همسایه گفت: در حال حاضر، کلیه تبادلات بین‌المللی در واحد مشهد بر مبنای قوانین موجود در سازمان مرکزی است و بیشترین تعداد دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد متعلق به واحد مشهد است که با کشورهای همسایه چون عراق و افغانستان تبادلات بین‌المللی مناسبی داشتیم.

وی افزود: 600 دانشجوی عراقی در واحد مشهد وجود دارند که بیشتر دانشجویان خارجی در این واحد دانشگاهی در رشته‌های علوم انسانی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند. تعدادی از استادان واحد مشهد هم در رشته‌‌‌‌‌‌های مختلف با دانشگاه کابل در افغانستان همکاری دارند و مشغول به تدریس در این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، طرحی در دست داریم و قرار است که به عنوان یک دانشگاه معین با حضور هیأتی از استادان برتر فرانسوی در حوزه علوم پزشکی دوره‌‌‌های آموزشی فلوشیپ را برای پزشکان متخصص برگزار کنیم و مدرکی که صادر می‌‌‌شود دارای ارزش بین المللی خواهد بود.

ملک نژاد یاد آور شد: آنچه مسلم است، با افزایش سطح کیفی برگزاری این دوره‌‌های فوق تخصصی، تبدیل به یک برند جهانی می‌شویم که کلیه تجهیزات و امکانات لازم برای تحقق این امر قبل از تغییرات بازار ارز خریداری شده و آمادگی کامل برای برگزاری این دوره‌‌ها را داریم که بعد از دریافت مجوز نهایی از سازمان مرکزی و وزارت بهداشت پذیرای دانشجویان در مرحله فوق تخصصی با حضور استادان برتر از کشور فرانسه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آمادگی کامل برای انجام برگزاری دوره‌های فلوشیپ تخصصی در زمینه لاپاراسکوپی در واحد مشهد وجود دارد، در حال حاضر فقط منتظر مجوز وزارت بهداشت و سازمان مرکزی هستیم که در مراحل نهایی قرار دارد و بعد از دریافت مجوز، جذب دانشجو از کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه آغاز می‌‌‌شود که قطعا دستاورد بزرگی برای کشور و دانشگاه آزاد محسوب شده است که ارزآوری مناسبی هم برای ما خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 977064

وب گردی

وب گردی