دانشگاه آزاد زاهدان با دانشگاه های پاکستان و افغانستان تفاهم نامه همکاری علمی امضا می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از امضای تفاهنامه همکاری میان واحد زاهدان و دانشگاه های پاکستان و افغانستان تا 20 روز آینده خبر داد.

سلطان علی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبادلات علمی این واحد دانشگاهی با کشورهای همسایه اظهار داشت: استان سیستان بلوچستان از ظرفیت کشورهای همسایه خود از جمله پاکستان، افغانستان و عمان می تواند به خوبی استفاده کند.

وی افزود: واحد زاهدان توافقنامه هایی را از مدت ها پیش با کشورهای پاکستان و افغانستان امضاء کرده است؛ اخیرا نیز جلسه ای با هیاتی از پاکستان و افغانستان برگزار شد و یک تفاهمنامه اولیه میان ایران و این کشورها به امضاء رسید و در بخش مبادله دانشجو و استاد و کارهای تحقیقاتی مشترک نیز در این جلسه بحث و تبادل نظر شد.

دکتر میر با اعلام این که تا 20 روز آینده تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دانشگاه های پاکستان و افغانستان نهایی می شود گفت: این تفاهنامه شامل مبادله دانشجو و تاسیس رشته های مورد نیاز کشورهای همسایه است؛ همچنین استادان دانشگاه های ما همراه با استادان کشورهای افغانستان و پاکستان، می توانند پروژه های تحقیقاتی مشترک خود را آغاز کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در این راستا، تاسیس مرکز تحقیقاتی مشترک میان ایران، پاکستان و افغانستان در استان سیستان و بلوچستان است که این مرکز تحقیقاتی ، کار مطالعه و بررسی دقیق ظرفیت های همکاری میان ایران و پاکستان و افغاستان را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 977110

وب گردی

وب گردی