50 درصد آثار ارسالی به جشنواره کتاب دانشجویی از حوزه علوم انسانی است

دبیر بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی گفت: بیشترین فراوانی آثار در حوزه علوم انسانی بود که 50 درصد آثار را به خود اختصاص داد، البته باید آثار بسیاری در حوزه علوم انسانی تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی صبح امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور حضور دارند.
عادل تقوی دبیر بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی گفت: بیست و پنجمین کتاب سال دانشجویی کار خود را از 15 فروردین سال جاری آغاز کرد و تا 15 تیر ماه آثار را دریافت می کردیم.

وی ادامه داد: مجموعا 631 اثر دریافت کردیم و در 4 مرحله ارزیابی انجام شد، 9 اثر به عنوان اثر برگزیده و 18 اثر به عنوان آثار شایان تقدیر شناخته شد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی گفت: ما از تمامی مقاطع آثار دریافت می کردیم شرط آن بود که کتب ها در دوران دانشجویی افراد نوشته و در دو سال گذشته منتشر شده باشد.

وی افزود: ما قسمتی به عنوان نگارستان کتاب به جشنواره اضافه کرده ایم، هر اقدامی که به ترویج فضای مطالعه در جامعه و دانشگاه ها کمک کند، در این مراسم مورد توجه قرار می گیرد.

تقوی اضافه کرد: در بخش استاد خادم کتاب از استاد اردکانی تقدیر خواهیم کرد. یک بخش تحت عنوان تقدیر از ناشران داشتیم، که در آن از ناشران فعال که آثار دانشجویی را منتشر کردند، تقدیر می کنیم.

وی اظهار داشت: بیشترین فراوانی آثار در حوزه علوم انسانی بود که 50 درصد آثار را به خود اختصاص داد، البته باید آثار بسیاری در حوزه علوم انسانی تولید شود. پس از آن بحث پزشکی و علوم پزشکی با 25 درصد مطرح شد، بیشترین مبحث در این بخش مربوط به ترجمه بود. رتبه سوم نیز مربوط به بخش هنر و معماری بود که 8 درصد آثار را به خود اختصاص داد.

تقوی در پایان بیان کرد: ما در مقطع دکتری بیشترین تعداد آثار را داشتیم. متاسفانه حمایت های برخی نهادها دارای نوسان بود و محدودیت های زیادی در این زمینه وجود داشت، بهتر است این قسمت را به عنوان هزینه نبینیم و از دانشجویان نخبه در این زمینه حمایت کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 977152

وب گردی

وب گردی