داوری اردکانی: نقد کتاب، مهم ترین خدمت من به حوزه مطالعه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر من خدمتی به کتاب کرده باشم، نقد کتب است. کتاب خواندن وظیفه دانشجویان است و من در دوران دانشجویی این اقدام را انجام داده ام.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی صبح امروز در تالار فردوسی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور حضور دارند.

دکتر رضا داوری اردکانی در این مراسم گفت: من یک دانشجوی ساده ام و با دانشجویی پیر شدم، من یک آدم معمولی هستم، هر دانشجو حتما خدمت‌گزار کتاب است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران محل زندگی من بوده و بیش از 50 سال در آن بودم. من خودم را خادم کتاب نمی دانم مرا به بهترین عنوانی که می توانستید خطاب کردید که من به آن می نازم.

داوری اردکانی افزود: من می خواستم از خادمان کتابی که اینجا بوده اند یاد کنم؛ اما فرصت نشد. نوشتن را در ابتدای جوانی با نقد کتاب آغاز کردم. متاسفانه نقد کتاب در روزگار ما چندان رونق نگرفته است، اگر من خدمتی به کتاب کرده باشم، نقد کتب است که کتاب خواندن وظیفه دانشجویان است و من در دوران دانشجویی این اقدام را انجام داده ام.

انتهای پیام /

کد خبر: 977153

وب گردی

وب گردی