خطر گرایش به خرید آنلاین برای جامعه آمریکا

علاقه به خریدهای آنلاین در سراسر دنیا در حال افزایش است اما با گسترش این علاقه، خرده فروشی و خریدهای آنلاین رو به نابودی می روند که اثرات مختلف و گاها بدی بر روی جامعه خواهد داشت. محققین دانشگاه آریزونا به بررسی این مسئله پرداخته اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طی نظرسنجی های اخیر دانشمندان بین علاقمندان به خرید آنلاین مشخص شد که افراد معتقدند کاهش خرده فروشی بر شغل افراد، زندگی آنها در اجتماع و همچنین جرایم جاری در جامعه تاثیر می گذارد.

فروشگاه های آنلاین در حال رقابت با نوع حضوری هستند و در واقع خرده فروشی ها در حال انقراضند اما مشتریان که مهمترین بخش این سیستم هستند، در مورد این تغییرات چه فکری می کنند.

« سابرینا هلم » و همکارانش از دانشگاه آریزونای آمریکا، حدود 400 نفر را در مورد عادت های خرید و درک آن ها از محیط خرده فروشی امروز مورد بررسی قرار دادند.

افرادی که به خرید آنلاین نیز تمایل داشتند، معتقدند از بین رفتن فروشگاه های حضوری باعث به وجود آمدن پیامدهای منفی چون از بین رفتن فضای کسب و کار، فرصت های کمتر برای تعامل اجتماعی و حتی افزایش نوع خاصی از جرم و جنایت می شود.

از سال 2016 تا 2017، بسته شدن فروشگاه ها در ایالات متحده سه برابر و به حدود 7000 فروشگاه رسید. یکی از عوامل چنین اتفاقی، افزایش تجارت الکترونیک در سال های 2011 تا 2016 بوده است.

در این راستا برخی فروشگاه های حضوری برای افزایش مشتری های خود به راه اندازی مکان هایی مانند اتاق پرو مجازی یا نمایشگرهای دیجیتال دست زدند که با توجه به شکایت مشتریان در مورد خدمات ضعیف و صفوف طولانی بهتر است این افراد بر خدمات حضوری با کیفیت بالاتر خود تمرکز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977164

وب گردی

وب گردی