ایجاد کنسرسیوم دانشگاهی ماهواره

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی از ایجاد کنسرسیوم دانشگاهی طراحی و ساخت ۳ ماهواره استاندارد در کشور خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص سیاستگذاری های کلان حوزه فضا، گفت: در حوزه هماهنگی برای توسعه صنعت فضایی کشور، پلتفرم ایران باس ۱۵۰، ۷۰ و ۱۵ نفره، مطالعه یکپارچه سازی ایستگاه زمینی و مطالعه یکپارچه سازی آزمایشگاه AIT تهیه شده است.
وی افزود: در این زمینه همچنین کنسرسیومی بین دانشگاه های کشور برای طراحی و ساخت ۳ ماهواره استاندارد ایجاد شده است.
به گفته منطقی، ایجاد بستر همکاری های بین المللی با هدف دسترسی به فناوری های فضایی به کمک حضور موثر در COPUOS و تدوین برنامه های استفاده از فضا نیز در دست اقدام است.
وی همچنین بیان کرد: مرکز ملی فضایی معاونت علمی با اهدافی چون توسعه فناوری فضایی و کاربرد در کشور، ارتقای اقتدار ملی، تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی های فناوری فضایی و کاربرد آن و ارتقای ارتباط بین دانش و صنعت در زمینه فناوری فضایی و کاربرد تشکیل شده است و در راستای تحقق این اهداف برنامه ها و فعالیت های گوناگونی انجام داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977166

وب گردی

وب گردی