ویژه‌ برنامه های تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد به مناسبت روز دانشجو

پنجمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان رئیس دانشگاه در هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان رئیس دانشگاه در هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد با تبریک اعیاد ماه ربیع و فرارسیدن میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص)، از آماده‌سازی طرح شهید شهریاری خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از 25هزار عضو هیأت علمی و 50 هزار استاد مدعو است که قرار است برای اعضای هیأت علمی برنامه های آموزشی در قالب طرح شهید شهریاری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل تعداد زیاد اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، حضور استادان جوان و مؤثر در طرح شهید شهریاری در اولویت قرار دارد و قرار است این طرح به مدت 4 هفته در دو نیمسال آینده برگزار شود.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو، اظهار داشت: از آنجا که امسال روز دانشجو با روز جمعه مصادف شده، می توان هفته قبل و بعد از 16 آذر را به برگزاری برنامه های هفته دانشجو اختصاص داد. از جمله برنامه های تشکل های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو، نمایش فیلم های سینمایی روز و فیلم های مستند است.

دکتر قربانی گلشن­ آبادی افزود: یکی دیگر از طرح هایی که برای روز دانشجو در نظر گرفته ایم، طرح «عاشورایی می­مانیم» است و تلاش داریم با اجرای برنامه های مختلف، فضای بهتری برای گرامیداشت روز دانشجو ایجاد کنیم. علاوه بر این طرح، با حجت­ الاسلام والمسلمین علی­ اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور مذاکراتی داشتیم که در صورت موافقت، نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بتواند با حضور در نماز جمعه شهرهای مختلف، به عنوان سخنران پیش از خطبه ها سخنرانی یا بیانیه دانشگاه را قرائت کند.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ذهنیت مردم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرده،تصریح کرد: خوشبختانه با تغییرات انقلابی که در این دانشگاه اتفاق افتاده، ذهنیت مردم، مسئولان، ائمه جمعه و دلسوزان انقلاب نسبت به فضای دانشگاه آزاد اسلامی بهتر شده و اعتماد از دست‌ رفته نیروهای انقلابی، به این دانشگاه بازگشته است.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی مسائل جاری تشکل ها از جمله تعیین تکلیف تشکل های صوری را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و گفت: در گذشته برخی از تشکل ها در دانشگاه آزاد اسلامی مجوز فعالیت گرفته بودند تا فقط در مواقع ضروری بیانیه صادر کنند و عملاً فعالیت و وجود خارجی نداشتند. در استان تهران پالایشی انجام شد و همه تشکل های صوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران حذف شدند. لازم است استان های دیگر نیز در این خصوص اقدام کنند.

دکتر قربانی گلشن­ آبادی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ جریان و حزبی وابستگی ندارد و متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای پیشرفت جریان علمی کشور است. بنابراین نیروهای توانمند باید در تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه حضور داشته باشند و برنامه های تشکل ها در هر استان متناسب با مقتضیات و شرایط، بحران ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 977167

وب گردی

وب گردی