۹۰ درصد معترضین رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد ساماندهی شدند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ثبت نام کنندگان ذخیره‌های دانشگاه آزاد اعتراضات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون آموزش ارائه دهند، گفت: ۹۰ درصد این افراد با جابه جایی، افزایش ظرفیت دانشگاه و... ساماندهی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید حمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 28 آبان ماه) کارگروه آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس به حضور رئیس دانشگاه آزاد و معاونین وی، معاونین وزیر بهداشت و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسه برای بررسی مشکل ثبت‌نام ذخیره‌های دانشگاه آزاد برگزار شد، افزود: پس از بررسی روند اتفاقات در دانشگاه آزاد مقرر شد جمع‌بندی جلسه فردا (سه شنبه) به سمع و نظر اعضا کمیسیون آموزش رسیده و نظر کمیسیون ارائه و اجرایی شود.

میرزاده با بیان اینکه امروز آخرین جلسه کارگروه آموزش عالی با موضوع بررسی مشکل ثبت‌نام ذخیره‌های دانشگاه آزاد بود، اظهار داشت: مسئولان این دانشگاه تمام تلاش خود را برای حل مشکل معترضین به کار بردند اما نکته مهم، توجه به رتبه این افراد بود؛ این ساماندهی به گونه‌ای انجام شد که حق افراد تضییع نشود. برخی متقاضیان ورود به دانشگاه تراز و رتبه بهتری داشتند و نباید اجحافی در حق آنها صورت می‌گرفت.

مشکل 90 درصد ثبت‌نام کنندگان رشته های پزشکی دانشگاه آزاد حل شد

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: مشکل 90 درصد ثبت نام کنندگان ذخیره‌های دانشگاه آزاد حل شد اما مشکل 10 درصد باقی با توجه به تراز و رتبه پایین آنها به سادگی قابل حل نیست.

امکان ادامه تحصیل افرادی که به منظور ثبت نام در دانشگاه آزاد از دانشگاه‌های دولتی انصراف دادند فراهم شد

وی تاکید کرد: براساس رایزنی‌های انجام شده با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، افرادی که به منظور ثبت نام در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد از دانشگاه‌های دولتی انصراف داده‌ بودند، اکنون می‌توانند در دانشگاه‌ مبدا خود به ادامه تحصیل بپردازند.

دانشگاه آزاد باید خسارت افرادی که ثبت نام آنها لغو شده است بپردازد

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید خسارت افرادی که ثبت نام آنها لغو شده است را بپردازد، خاطرنشان کرد: اواخر آذر ماه برای دانشجویان فرصت مجدد برای تغییر در محل تحصیل در سایت دانشگاه آزاد ایجاد خواهد شد.

تراز 10 درصد معترضان متناسب با ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نیست

وی با اشاره به راهکارهای دانشگاه آزاد برای ساماندهی وضعیت افرادی که ثبت نام آنها ملغی شده، یادآور شد: دانشگاه آزاد با به کارگیری راهکارهایی مانند افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها، جابه جایی و انتخاب رشته مجدد مشکل 90 درصد معترضان را حل کرد؛ تراز 10 درصد باقی مانده متناسب با ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیست.

نظر کمیسیون آموزش تغییری در پذیرش افراد در رشته‌های پزشکی آزاد ایجاد می‌کند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به اینکه ممکن است نظر کمیسیون تغییراتی در پذیرش افراد در رشته های پزشکی و پیراپزشکی ایجاد کند، توضیح داد: بعید است؛ ممکن است پیشنهادات تکمیلی ارائه شود اما از آنجا که تصمیمات براساس بررسی و کارشناسی اتخاذ شده تغییر در آن بعید به نظر می‌رسد.

افراد معترض می‌توانند اعتراضات خود را به صورت مکتوب و فردی به کمیسیون آموزش ارائه دهند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: افراد معترض می‌توانند اعتراضات خود را به صورت مکتوب و فردی به کمیسیون آموزش ارائه دهند تا بررسی لازم صورت گیرد؛ دانشگاه آزاد لیست کاملی از افرادی که ثبت نام آنها لغو شده و.. به کارگروه آموزش عالی ارائه داده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

کد خبر: 977169

وب گردی

وب گردی