روش جدید اندازه گیری کربن آلی اکوسیستم

دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان اعلام کردند که با اندازه گیری داده های به دست آمده از طریق سیل، می توان میزان کربن آلی موجود در اکوسیستم را دقیق‌تر اندازه گیری کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان طی پژوهشی جدید اعلام کردند که برای اندازه گیری میزان کربن آلی باید داده ها را از زمان وقوع سیل جمع آوری نمود.

به گفته محققان، آب مقدار زیادی از کربن آلی را از طریق اکوسیستم و در طول وقوع سیل انتقال می دهد و در زمان وقوع سیل که آب کاملا به رنگ قهوه ای است، نمونه های بیشتری برای اندازه گیری مورد نیاز است.

دانشمندان، با تجزیه و تحلیل حدود 1000 حوزه آبخیز که حدود 75 درصد از ایالات متحده و همسایگانش را پوشش می دهد، اعلام کردند که کربن آلی پیامدهایی بزرگ بر تغییرات آب و هوا و کیفیت آب دارد.

کربن محیط زیست، به ویژه کربن آلی یا DOC، یک متغیر اساسی است که بر بسیاری از فرآیندها، مانند شیمی آب، معیار انتشار گازهای گلخانه ای و انتقال آلاینده در زمین و آب، تأثیر می گذارد.

آب هنگام عبور از اکوسیستم، کربن آلی موجود در گیاه و خاک را جذب می کند و به دلیل اهمیتی که این کربن در اکوسیستم دارد، باید مقدار آن به درستی محاسبه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977177

وب گردی

وب گردی