انتظار فرج، همراه با دغدغه‌مندی آحاد جامعه است

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی درسخنرای علمی، مذهبی جشن ویژه آغاز امامت حضرت مهدی(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان انتظار فرج را همراه با دغدغه‌مندی آحاد جامعه دانست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در کرمان جشن ویژه آغاز امامت حضرت مهدی(عج) به همت کانون مهدویت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی اذعان کرد: نباید در معرفت ظاهری متوقف شد و صرفا به ظاهر دین و کلیات توجه کرد و در جزئیات دچار کاهلی شد.

وی با اشاره به اینکه منتظران امام حسین(ع) ایشان را شهید کردند افزود: به نگهداشتن معرفت ظاهری و حفظ کردن چند اسم نمی توان عنوان شیعه لقب داد و باید بدانیم منتظران واقعی به جزئیات دقت می‌کنند.

طباطبایی گفت: جوانان باید در معرفت شناسی نسبت به امام عصر اهتمام داشته باشند و کسی که امان زمان خودش را نشناسد جاهل و نامسلمان از دنیا می‌رود.

وی تصریح کرد: شناخت امام شرط اصلی ولایت پذیری است و اگر نتوانیم نسبت به ولایت معرفت داشته باشیم از دین بهره‌ای نبرده‌ایم.

این استاد اخلاق عنوان کرد: انتظار فرج موعود همراه با داشتن دغدغه در آحاد جامعه است و در این بین سیستم‌های آموزشی باید نسبت به معرفت افزایی در دانش‌آموزانشان بسیار با دقت عمل کنند.

طباطبایی گفت: برای رسیدن به معارف باید تلاش زیادی انجام داد و همچنین مطالعات مناسبی داشت تا دچار ضعف و گمراهی نشویم.

وی با عنوان اینکه تا دل منتظران حقیقی برای امام زمان نتپد ظهور صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در قرآن مجید حدود ۱۳۲ آیه قرآن به امام زمان اشاره شده است و یک مسلمان همواره باید علاوه بر معانی لغوی به معانی باطنی و سرّ آنها نیز توجه داشته باشد.

طباطبایی با تاکید بر اینکه یکی از نذرهای ما می تواند توبه از معصیت‌ها بخصوص دروغ باشد گفت: در خیلی از مواقع می توان برای رسیدن به حاجات از نذرهای فرهنگی به جای نذرهای مادی استفاده کرد و مطمئن باشیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

طباطبایی اظهار کرد: براساس گفته خداوند قرآن، کتاب هدایت و تعالی است و اگر به آن تمسک بجوییم یقینا راه نجات همه ما خواهد بود چرا که روز قیامت باید پاسخگوی پیامبر، ائمه و علما باشیم.

وی با اشاره به اینکه شیعیان از متقین حقیقی محسوب می شوند خاطرنشان کرد: کسانی که تقوا پیشه کرده اند به درستی از قرآن بهره می‌برند و در انتظار فرج ایمان کامل‌تری خواهند داشت.

کد خبر: 977180

وب گردی

وب گردی