هر 8 ثانیه یک نفر در اثر دیابت جان خود را از دست می دهد

دیابت به عنوان یک اختلال پیشرونده در حال شناخته شدن است و یکی از بزرگترین معضلات جامعه، عدم آگاهی از دیابت است و آمارها نشان میدهند هر 8 ثانیه یک نفر جان خود را در اثر دیابت از دست می‌دهد ، در حال حاضر هدفمان این است که راههای پیشگیری و کنترل دیابت را به مردم آموزش دهیم و این که بگوییم دیابت باید خیلی جدی گرفته شود.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسکانیوز دکتر قباد شهبازی مدیر دهکده دیابت گفت: طی سالهای اخیر دیابت در تمام دنیا به صورت تصاعدی در حال پیشرفت است و یکی از بیشترین معضلاتی که باعث افزایش ابتلا به دیابت شده دسترسی به انواع غذاهاست و دیگری شهرنشینی و زندگی ماشینی افراد است.
شهبازی عنوان کرد: زندگی شهری باعث چاقی و شیوع دیابت شده است و هدف از اختصاص یک روز به دیابت این است که دیابت به مردم و جهانیان شناسانده شود و از خطرات این بیماری آگاهی رسانی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: چاقی یکی از علت های بروز دیابت است و در حال حاضر در کشورهای اروپایی از چاقی به عنوان یک بیماری خطرناک نام برده می شود ولی ما امیدواریم که با برگزاری این چنین برنامه‌هایی بتوانیم تابوی خجالت زدگی از چاقی را در مردم به خصوص افراد چاق بشکنیم. شهبازی تصریح کرد: هدف ما در دهکده دیابت این است که بتوانیم آگاهی عموم مردم را در زمینه دیابت بدون هیچ ترس و واهمه بالا ببریم و آموزش های لازم را در خصوص شناخت و روش های پیشگیری از دیابت را به به مردم ارائه دهیم.
یکی دیگر از اهداف ما در این دهکده این است که در مورد ورزش به مردم آگاهی رسانی کنیم به صورتی که بدانند حتما برای ورزش کردن نباید به باشگاه رفت بلکه با شیوه‌های ساده‌ در منزل می‌توان به سلامتی و تندرستی نگاه ویژه کرد.
گزارش‌های متعددی از دیابت در دسترس است ولی چیزی که در حال حاضر بر روی آن در حال کار هستیم آموزش مردم هست به طوری که در حال حاضر ۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند و از این تعداد در شهر های مختلف ۱۰ درصد جمعیت بزرگسال شهری است و در زمینه روستایی نیز کمتر از ۵ درصد و در مجموع ۱۰ درصد شهری و پنج درصد روستایی چیزی حدود ۵ میلیون نفر است و طی سال های آینده متوسط سن ابتلا به دیابت به کاهش پیدا میکند و ما می دانیم که دیابت از ۴۰ سال به بالا بیشتر است بنابراین فرض بر این است حدود ۲۰ سال آینده تعداد دیابتی های ایران ۲ برابر می شود و چیزی حدود ۹ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود. اینکه حدود ۸۰ درصد افرادی که دیابت نوع ۲ دارند چاق هستندنشانگر این است که چاقی در دیابت تاثیر گذار است.

کد خبر: 977207

وب گردی

وب گردی