تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین،  بزرگ‌ترین تبلیغ برای دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیر کل کارآفرینی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تربیت فارغ التحصیلان با مهارت و کارآفرین بزرگ‌ترین تبلیغ برای دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌تواند این دانشگاه را به یک برند داخلی تبدیل کند.

دکتر حامد افشاری مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 گفت: درحال حاضر، مهم‌‌ترین مشکل دانشجویان ما اشتغال است؛ بنابراین وقتی ببینند دانشگاهی وجود دارد که علاوه بر دروس تخصصی مهارت آموزی و کارآفرینی هم دارد، قطعا دانشگاه کارآفرین را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: اگر دانشگاه آزاد اسلامی می‌‌خواهد تبدیل به انتخاب اول داوطلبان شود باید فراتر از روش‌‌های سنتی در آموزش ورود کند و یک فضای نوآورانه برای دانشجویان فراهم کند، به نحوی که هر دانشجویی یک کارآفرین باشد و تربیت فارغ التحصیلان با مهارت و کارآفرین بزرگترین تبلیغ برای دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌تواند این دانشگاه را به یک برند داخلی تبدیل کند.

مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال طراحی اکو سیستم بخش فناوری هستیم تا یک شرایطی ایجاد شود که فضای نوآوری در آن رشد پیدا کرده و دانشجویی که در این دانشگاه وارد می‌‌شود تبدیل به فردی کارآفرین و نوآور شود. این اکوسیستم احتیاج به حلقه‌‌هایی دارد که نیازمند زیر ساخت‌‌هایی است تا دانشجویان در آن ورود کنند و در سرای نوآوری دانشگاه آزاد تمام لوازم رشد و کارآفرینی برای توسعه دانشگاه و تربیت نسلی خلاق و کارآفرین فراهم است.

افشاری تاکید کرد: در حال حاضر، مدارس شایستگی، نوآوری و مهارت آفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی را تحت ساختار سرای نوآوری به وجود آوردیم؛ زیرا زبان افراد محقق با زبان بازار و بازاریان متفاوت است، تا دانشجویانی که طرح و ایده دارند با کسب آموزش‌های حرفه‌‌ای بتوانند به طور تخصصی طرح‌‌ها و ایده‌‌های خود را ارائه کرده و به مرحله عمل برسانند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است، در مدارس شایستگی و نوآوری دانشگاه آزاد خدماتی به افراد ارائه می‌‌شود که برمبنای آن مراحل چگونگی تاسیس یک شرکت و بازاریابی محصولات را می‌‌آموزند. بر مبنای همین آموزش‌‌ها دانشجو اگر ایده ای دارد یا موضوع پایان نامه‌‌اش بر مبنای نیاز بازار است این ایده را به مراکز رشد آورده و به محصول تبدیل می‌کند که در این مراکز انواع خدمات را به این افراد ارائه می‌‌دهیم تا بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کرده و درآمدزایی ایجاد کنند. درحال حاضر، این مدارس در سطح استان تهران در واحد تهران مرکز به صورت آزمایشی در دوره‌‌های سرای نوآوری برگزار می‌شود که اگر نتیجه کار خوب باشد قطعا، توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 977213

وب گردی

وب گردی