خشونت در فضای کار ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد

افرادی که در معرض خشونت در محل کار خود هستند، بیشتر به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خشونت در محل کار، معضلی جهانی است که به عنوان هر حادثه یا موقعیتی تعریف می شود که در آن فرد در محل کار خود یا شرایط مربوط به آن مورد بدرفتاری، تهدید و یا حمله قرار بگیرد.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران دانمارکی، خشونت در محل کار می تواند میزان ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد. پژوهشگران باور دارند نتایج به دست آمده، پیام‌های مهمی برای کارمندان خواهند داشت.

متاســفانه با تمام تلاش هایی که از ســوی ســازمان های متفاوت و مرتبط انجام می شــود، هنوز موارد بسیاری از خشــونت در محل کار، چه از ســوی کارمندان و چه مدیران، مشــاهده می شــود و این موضوع به یک معضل رو به رشــد جهانی تبدیل شــده اســت که این نوع خشــونت علاوه بر ممانعت از موفقیت های فردی، جامعه را نیز از پیشرفت باز می دارد.

محققان با بررسی پاسخ داوطلبان، 79201 کارمند زن و مرد (18 تا 65 سال) که سابقه بیماری قلبی نداشتند، در مورد تجربه شان از خشونت محل کار دریافتند که در سال گذشته، ۹ درصد شرکت‌کنندگان، در محل کار تحت فشار بودند و ۱۳ درصد آنها، خشونت و یا رفتارهای خشونت‌آمیز را در محل کار تجربه کرده‌اند.

همچنین محققان علاوه بر خشونت، عوامل دیگری مانند شاخص توده بدنی، مصرف الکل، سیگار کشیدن، اختلالات روحی را مورد بررسی قرار دادند. مدیر پروژه، Tianwei Xu معتقد است که در صورت وجود ارتباط میان خشونت در محیط کار و بیماری قلبی عروقی، می توان با پیشگیر از آن، حدود پنج درصد بیماری‌های قلبی-عروقی و سه درصد بیماری‌های دیگر پیشگیری کرد.

نتایج این بررسی در مجله European Heart Journal منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977258

وب گردی

وب گردی