بیش از 9500 انجمن علمی در دانشگاه های کشور فعال هستند

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: جشنواره حرکت یکی از رخداد های مهم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها به شمار می رود و بیش از 9500 انجمن علمی در دانشگاه های کشور فعال هستند که در قالب 40 اتحادیه علمی فعالیت می کنند.

دکتر غلامرضا غفاری در ابتدای این نشست گفت: همان طور که می دانید در هفته آغازین آذر ماه از روز 4 تا 7 شاهد برگزاری جشنواره کلی حرکت در دانشگاه اصفهان خواهیم بود، این جشنواره فعالیت های علمی دانشجویان را به نمایش می گذارد.
وی ادامه داد: جشنواره حرکت یکی از رخداد های مهم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها به شمار می رود و بیش از 9500 انجمن علمی در دانشگاه های کشور فعال هستند که در قالب 40 اتحادیه علمی فعالیت می کنند.
معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: بخشی از این انجمن ها مربوط به رشته هایی می شوند که در واحدهای دانشگاهی فعالیت کمتری دارند.
وی اضافه کرد: در دوره جدید اعتنا و توجه به شکل گیری و تشکیل انجمن های بین رشته ای نیز مورد توجه است.
از جمله ویژگی های مهم این جشنواره می توان به بخش بین المللی آن اشاره کرد در کنار دعوت دانشجویان داخل کشور در معرض دید سایر دانشجویان و اعضای هیات علمی و بخش خارجی دانشگاه ها (مصرف کنندگان دستاورد ها) قرار می دهند.
وی اظهار داشت: در بخش خارجی این امکات برای دانشجویان فراهم شده بود. نزدیک به 21 هزار نفر از 107 کشور دنیا در این پروسه، ثبت نام کردند که با توجه به شرایط کشور این اقبال و اعتنا می تواند به عنوان دستاورد شمرده شود. از 71 کشور دنیا در اختتامیه این جشنواره حضور پیدا کرده اند.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: این جشنواره در رشته‌های مختلف و 50 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود، لارم به ذکر است 65 درصد شرکت کنندگان تحصیلات تکمیلی هستند.

غفاری بیان کرد: این جشنواره پیوند و ارتباط بین جامعه ایرانی و جامعه دانشگاهی را با خارج از دانشگاه در بخش های مختلف فراهم کند، انجمن های علمی با توجه به اینکه تعدادشان بی شمار است، بخش آموزش را نیز نمایندگی می کنند.

وی افزود: دانشجویان از 106 دانشگاه کشور در این جشنواره شرکت کردند که طی این جشنواره دستاورد‌هایی مانند کتاب، نشریه و اختراعات خود را به معرض نمایش می گذارند، امکان معرفی دستاورد‌های آن‌ها به بیرون از دانشگاه فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم در پایان با اشاره به بازنگری آیین نامه های انجمن های علمی تاکید کرد: بازنگری آئین نامه انجمن‌های علمی معطوف به جشنواره‌ها بوده است تا جشنواره‌های پربارتری داشته باشیم. هر ساله آسیب شناسی این جشنواره‌ها انجام می‌شود و بازنگری‌های لازم نیز در این راستا صورت می‌گیرد بازنگری آئین نامه اصلی انجمن‌ها با هدف تسهیل در تشکیل انجمن‌ها و ارتباط بین بخش‌های آموزش و پژوهش و فرهنگی است، لازم به ذکر است آئین نامه جدید آن مهر 96 ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977268

وب گردی

وب گردی