جزئیات درگیری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان/ نسبت به احتمال تجمع و اعتراض هشدار داده بودیم

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی گفت: علیرضا بهشتی مشخصا محکوم فتنه و فتنه هم خط قرمز انقلاب و نظام است و ما بارها گفتیم اگر این شخص از برنامه خارج شود، همه دانشجویان معترض هم آرام می شوند.

حامد فدایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جنجال ایجاده شده در برنامه «من بهشتی هستم» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: این برنامه از طرف انجمن «راه امید» پیرامون بررسی شخصیت شهید بهشتی پیشنهاد شد. صحبتی هم با تشکل ما انجام دادند تا برنامه مشترکی برگزار کنیم اما چون خاطره خوبی از همکاری با این تشکل نداشتیم، تصمیم گرفتیم مشارک نکنیم ولی در جریان برنامه «من بهشتی هستم» بودیم. مدتی قبل بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر اصفهان نصب و بعد موضوع در شورای فرهنگی مطرح و گزارش هایی ارائه شد.

وی ادامه داد: سؤالاتی هم مطرح کردیم از جمله اینکه مخاطبان برنامه «من بهشتی هستم» دقیقا چه کسانی هستند که تأکید کردند مخاطبان برنامه، دانشجویان هستند. البته گفتند برنامه دومی هم در منزل شهید بهشتی برگزار می شود. یکی از مجریان طرح هم شهرداری اصفهان بود. درباره سخنرانان برنامه مخصوصا علیرضا بهشتی صحبت کردیم. او محکوم سال 88 است، بازداشت شده و سابقه دار است. پرسیدیم چرا این شخص باید وارد دانشگاه شود؟ چند روز قبل از برنامه هم بنا بر این بود تعدادی از دانشجویان روبروی دفتر طالبی تجمع کنند که البته برگزار نشد. به شورای فرهنگی اعلام کردیم «شرایط دانشگاه به گونه ای نیست که حضور علیرضا بهشتی را تحمل کند. ما مشکلات صنفی مثل سلف، اتوبوس دانشگاه و کتابخانه مرکزی داریم، همچنین امتحان معارف سال گذشته در روز قدس برگزار شد و الان وجهه خوبی در ذهن دانشجویان نسبت به مسئولان وجود ندارد».

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی با اشاره به اینکه اگر علیرضا بهشتی از برنامه حذف می شد، مشکلی پیش نمی آمد، تصریح کرد: علیرضا بهشتی مشخصا محکوم فتنه و فتنه هم خط قرمز انقلاب و نظام است و ما بارها گفتیم اگر این شخص از برنامه خارج شود، همه دانشجویان معترض هم آرام می شوند.

فدایی در مورد چاقوکشی و دخالت شهرداری در برنامه «من بهشتی هستم» گفت: تجمعی که در پشت تالار اتفاق افتاد و شعار دانشجویان شامل «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر منافق»، «علیرضا بهشتی اخراج باید گردد» کاملا مسالمت آمیز بود. در سالن، افرادی بودند که ما اطمینان داریم دانشجو نبودند. این برنامه بین دانشگاه اصفهان و شهرداری، مشترک بود، طبیعتا حاضران باید دانشجویان دانشگاه اصفهان یا کارمند شهرداری باشند. در زد و خوردهایی که فیلم هایش هم پخش شده، تخلف اول وارده، مانع شدن از ورود دانشجویان به جلسه بود.

وی افزود: دانشجویان در ابتدای امر نمی خواستند مانع شوند؛ اما درها را به روی دانشجویان بستند و به همین دلیل درگیری به وجود آمد. همین درگیری باعث شد دانشجویان وارد تالار شوند. در تالار هم درگیری هایی ایجاد شد. البته حضار غالبا از سمت شهرداری بودند و به ندرت دانشجویی در میان‌شان پیدا می شد که عکس هایش هم موجود است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی خاطرنشان کرد: درگیری دانشجویان بیشتر با غیر دانشجویان بود و ضربات شدیدی هم به دانشجویان وارد شد. کمتر پیش آمد که دانشجویان موافق و مخالف با یکدیگر درگیر شوند.

فدایی در پاسخ به این سؤال که آیا مدیران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پیگیری هایی انجام دادند یا خیر، تأکید کرد: اطلاع دقیقی ندارم اما صحبتی که وجود دارد این است که نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان هم اعلام کرد این برنامه تنها برای یک روز، مجوز داشته است. حاج آقا جوادی هم گفت برای برنامه «من بهشتی هستم» در روزهای دیگر، مجوزی صادر نشده است. ما در حال پیگیری موضوع هستیم. نکته مهم دیگر این است که دو روز اول این برنامه کاملا مسالمت آمیز برگزار شد. محمدرضا بهشتی، عبدالحسین ساسان و دیگر افراد نیز از لحاظ نظری مورد تأیید ما نبودند؛ اما به راحتی سخنرانی کردند ولی علیرضا بهشتی، خط قرمز انقلاب و محکوم سال 88 بوده است.

وی در پایان گفت: علیرضا بهشتی در برنامه حضور پیدا کرد و حتی روی سن رفت. من صبح روز برگزاری برنامه به رضایی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان) گفتم احتمال برخورد و تجمع وجود دارد. از او خواهش کردم حتی به دلایل واهی مانند بدی آب و هوا، برنامه را لغو کند اما این اتفاق رخ نداد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977285

وب گردی

وب گردی