عزم معاونت علمی در حمایت از صدور محصولات دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: محیط مساعد کسب و کار، یک مولفه ضروری برای کسب و کارهای دانش بنیان به شمار می رود و معاونت علمی و فناوری مصمم است تا با اجرایی سازی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، راه را برای توسعه بازار و رونق این کسب و کارها هموار کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید تعدادی از واحدهای فناور صنعتی شهرک های صنعتی پرند گفت: رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان مستقر در این دو شهرک صنعتی روند صعودی قابل ملاحظه ای داشته است و برنامه ریزی خوبی که برای دانش بنیان شدن این صنایع صورت گرفته است باید با شتاب بیش تری ادامه پیدا کند.

ستاری نامه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای توسعه زیست بوم شرکت های دانش بنیان هدف اصلی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و حل کردن مشکلاتی است که این شرکت ها با آن سر و کار دارد و اجرایی شدن بیش از 120 سرفصل حمایتی این قانون، تا کنون زمینه اشتغالزایی و خلق ارزش افزوده کسب و کارهای دانش بنیان را فراهم کرده است.

رییس ستاد توسعه فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، ارزش آفرینی 60هزار میلیارد تومانی و ایجاد بیش از 300هزار شغل را ماحصل فعالیت بیش از 3هزار و 700 شرکت دانش بنیان در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: نقش شرکت های دانش بنیان در ایجاد ارزش افزوده، صادرات و اشتغال بیش از پیش پررنگ شده است و با ایجاد محیط مساعد فعالیت این کسب و کارها، این روند با شتاب بیش تری ادامه می یابد.

ستاری، معافیت های مالیاتی، گمرکی و اسقرار محل فعالیت در شعاع مشخصی از شهرهای بزرگ را بخشی از حمایت های قانونی از دانش بنیان ها برشمرد و اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری مصمم است تا بتواند با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و دیگر نهادهای دست اندرکار، چتر حمایت از شرکتهای صنعتی را گسترش دهد و بازار داخلی و بین المللی مطلوب برای محصولات و خدمات این کسب و کارها را توسعه بدهد.

ستاری ضرورت توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری برای رونق کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپی را یادآور شد و افزود: در کنار تمامی حمایت‌های زیرساختی و مادی، محیط مساعد کسب و کار شرکت ها است که باید فراهم بشود تا بتوانند در بستر این محیط به توسعه کسب و کار و بهبود فعالیت خود بپردازند.

بازدید از 9 واحد فناور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نخستین بخش بازدید از واحدهای دانش بنیان با حضور در شهرک صنعتی شمس آباد از شرکت ریز زیست فناوری پوست برنا تولیدکننده تجهیزات پزشکی، جراحی و ارتوپدی، شرکت دانش بنیان ماه ماشین آریا تولیدکننده سیستم های توزین دینامیک و استاتیک اندازه گیری محصولات کشاورزی و کارخانجات آرد، شرکت دانش بنیان مهندسی علم و فن آراد سازنده دستگاههای بسته بندی و ارائه دهنده راهکارهای تولید ماشین های سورتینگ با دوربین و فناوری بینایی دیدن کرد.

همچنین شرکت دانش بنیان فن آوران پولادژن سازنده سیستم های هیدرولیک تست پمپ های بادی پمپ های برقی سیلندرهای هیدرولیک و تست شیرآلات صنعتی، شرکت آترا حرارت سازان طراح و سازنده کوره های صنعتی و خطوط عملیات حرارتی و نیز شرکت مهندسی سپهر آمیزه رازی تولید کننده پلیمری مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد دستاوردهای خود را به معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ارائه کردند.

ستاری در ادامه با حضور در شهرک صنعتی پرند از شرکت دانش بنیان فن نیرو تولید کننده سیستم تصفیه آب و آب شیرین کن و شرکت طیوران افزار تولیدکننده تجهیزات صنعت مرغداری و تخم مرغ های عاری از بیماری بازدید کرد.

بازدید از فرآیند تکمیل آزمایشگاه سازگاری الکترونیک که توسط مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک انجام می شود بخش دیگری از حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در شهرک صنعتی پرند بود.
انتهای پیام/

کد خبر: 977289

وب گردی

وب گردی