پژوهشکده نماز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ایجاد می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از ایجاد پژوهشکده نماز در واحد دانشگاهی مشهد خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد مشهد، چهارمین اجلاس سالانه نماز برای مجموعه نیروهای فرهنگی و امامان جماعت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با عنوان «بایستگی های نماز و نماز جماعت» در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در این مراسم بر انجام فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری در مسائل مربوط به نماز تاکید کرد و گفت: فعالیت های سخت افزاری مانند فضای مناسب برای نمازخانه و مساجد واحدهای دانشگاهی استان خراسان رضوی قابل قبول است اما درخصوص مسائل نرم افزاری باید به مسائل تحقیقی و تولید محتوای بیشتر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه پژوهشکده نماز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ایجاد می شود، افزود: هدف از ایجاد این پژوهشکده پرداختن به مسائل مربوط به نماز از دیدگاه های مختلف از جمله بحث نماز از لحاظ بهداشت، تأثیر بر طول عمر، خواب و... است تا نتایج آن در ترویج و توسعه فرهنگ نماز مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر ملک نژاد با بیان اینکه اقبال عمومی به نماز در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از سایر دانشگاه هاست، اظهار داشت: دانشگاه کارخانه انسان سازی است، بنابراین از همه برنامه هایی که باعث توسعه این فریضه دینی می شود، حمایت می کنیم.

حجت الاسلام جواد مهدوی نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تبیین جایگاه واقعی نماز وظیفه ماست، افزود: امروز بهتر از هر زمان دیگری زمان ترویج شعائر اسلامی است. برنامه های خوبی در امر اقامه نماز در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده که باید مستندسازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977310

وب گردی

وب گردی