پرورش نیروهای متدین و متخصص  از وظایف اصلی جامعه دانشگاهی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در اولین روز کاری خود با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد همدان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دیدار با دکتر مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، بی‌تفاوتی در قبال مصائب و مشکلات دیگران را گناه دانست و گفت: ضرورت مسئولیت‌پذیری اجتماعی افراد از آموزش‌های خانواده شروع می‌شود و پدر و مادری که فرزندی خطاکار را تحویل جامعه می‌دهد، در گناه او شریک و سهیم است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی افزود: خداوند متعال در آیه ۱۴۲ سوره اعراف می‌فرماید؛"وَقَالَ مُوسَی لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَأَصْلِحْ" و بدین معناست که هرکجا نابسامانی دیدید باید آنجا را اصلاح کنید و ما به‌ عنوان یک مسلمان وظیفه‌ داریم در تمامی امور و شئون مردم نظارت کنیم.
وی بیان داشت: همان‌طور که قاضی باعجله قضاوت نمی‌کند، در عرصه مدیریت نیز شتاب‌زدگی ناپسند است و مدیر موفق در امور مختلف پس از بررسی و تحقیق کافی عمل نماید.

طه محمدی اضافه کرد: مدیریت کاری سخت است و اگر حق را در نظر بگیرید بسیاری از افراد از شما ناراضی می‌شوند، چراکه آدمیان عموماً به دنبال منافع و اموری شخصی خود هستند که مطابق میل و نظرشان اجرا شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز پرورش نیروهای خلاق، ارزشمند، مفید، متدین و متخصص را از وظایف اصلی جامعه دانشگاهی دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف، نیاز مبرم به افرادی دارد که به‌ طور همزمان جامع تعهد و تخصص است.

مرتضی قائمی گفت: نیروی متعهد ولی بدون تخصص همان‌قدر به سیستم دانشگاهی ضربه وارد می‌سازد که نیروی متخصص و بی تعهد آسیب می‌زند.
در این دیدار سید علی‌اصغر تروهید، رییس منطقه 5 نظارت هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی ورکشی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، امیررضا گودرزی رییس دبیرخانه هیات امنا در استان همدان، بهروز بیات مدیرکل حوزه ریاست واحد همدان، محمدمهدی گودرزی سروش مسئول کانون بسیج اساتید واحدهمدان، مهدی صفرزاده مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977317

وب گردی

وب گردی