محققان راه حل بحران مهاجرت آمریکا را پیشنهاد دادند

آمریکایی ها معتقد بودند که ساخت دیوار حائل مرزی با مکزیک برای جلوگیری از روند مهاجرتی اتباع آمریکای جنوبی به ایالات متحده، از نظر اقتصادی برای آنها به صرفه است. در همین رابطه محققان و کارشناسان اقتصادی در دو دانشگاه استنفورد و دارتموث ، تحقیقی را انجام دادند که نتایج آن بسیار قابل توجه است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان طی تحقیقات دقیقی که انجام دادند، دریافتند « عملیات ساخت حصار امن 2006» که منجر به ساختن یک دیوار حائل بین مرزهای مکزیک و آمریکا شده، تاثیراتی منفی روی مردم ایالات متحده داشته است.

از سال 2007 تا 2010 آمریکا 548 مایل دیگر از دیوار مرزی بین مکزیک و ایالات متحده را ساخت که ساختن این دیوار مبالغ گزافی را بر مالیات دهندگان آمریکایی تحمیل کرد و تنها به میزان بسیار ناچیزی توانست جلوی مهاجرت غیرقانونی مکزیکی ها را بگیرد.

بر اساس تحقیق جدیدی که توسط اقتصاددانان و محققان دانشگاه های استنفورد و دارتموث انجام شده است، ساخت حدود 658 مایل دیگر از دیوار مرزی که حدود یک سوم کل مرزهای مشترک بین مکزیک و آمریکا را پوشش می دهد، در حدود 2.3 میلیارد دلار برای مردم این کشور خرج داشته است؛ یعنی به طور متوسط هر آمریکایی برای ساخت این دیوار 7 دلار پرداخت کرده است بدون این که هیچ سود اقتصادی نصیب مردم شود و در بعضی موارد حتی به همین دلیل سطح رفاه در بین مردم افت پیدا کرده است.

این در حالی است که به رغم تحمیل چنین هزینه سنگینی، تنها حدود 0.6 درصد شاهد کاهش مهاجرت غیرقانونی مکزیکی ها بوده ایم. به بیان دیگر ، طبق بررسی های انجام شده از مهاجران مکزیکی که بین سال های 2006 تا 2010 در آمریکا ساکن شده اند، اگر چه ساخت این دیوار راه های مسافرتی آنها را تا حدودی بسته و این سفر را به مراتب برای آنها دشوارتر ساخته است؛ اما گسترش این دیوار به سختی توانسته فقط جلوی مهاجرت 83 هزار نفر را بگیرد.

دیگر ابعاد این تحقیق همچنین نشان داد که با ساخت این دیوار، صدمه بزرگی به کارگران آمریکایی نیز وارد شده است. کارگران آمریکایی که در کالج ها تحصیل کرده اند از این بابت حدود 4.35 دلار از درآمد سالانه خود را از دست دادند و کارگرانی که از سطح تحصیلات کمتری برخوردار بودند، به طور متوسط تنها توانسته بودند که 35 سنت از درآمد خود سود کسب کنند.

در مجموع، باید گفت حتی برای کارگرانی با سطح پایین مهارت، هزینه ها به مراتب بیشتر از مزایا بوده است.

محققان این طرح به عنوان سیاست جایگزین ساخت دیوار، پیشنهاد داده اند که هزینه های تجاری بین آمریکا و مکزیک پایین بیاید تا مهاجرانی که به امید کسب درآمد بیشتر به آمریکا می آیند، بتوانند در کشور خودشان مکزیک به این سطح درآمد دست پیدا کنند. آنها این فرضیه را با پایین آوردن تنها 25 درصد از هزینه های تجاری بین دو کشور به آزمایش گذاشتند که با نتایج به دست آمده از اتخاذ این سیاست و کاهش نرخ مهاجرت، تنها هزینه بسیار پایین تر از ادامه ساخت دیوار بود، بلکه کارگران در هر دو کشور نیز از این امر منتفع شدند.

بر طبق نتایج این تحقیق، به جای مواجه شدن با کسری بودجه برای ساخت دیوار، کارگرانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، می توانند سود 80.59 دلاری را در درآمد سالانه خود تجربه کنند، در حالی که کارگرانی با سطح پایین تر تحصیلاتی، به طور متوسط می توانند در سال 58.67 دلار به درآمد خود بیفزایند.

در پایان این تحقیق محققان به سیاست‌مداران در هر دو کشور آمریکا و مکزیک پیشنهاد دادند تا برای حل این بحران ، به جای استفاده از راه‌های هزینه بر و تحمیل هزینه های اضافی بر مردم ، تنها با کاهش درصد کمی از هزینه های تجاری، هر دو طرف از کارگران و مردم خود حمایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977331

وب گردی

وب گردی