طهرانچی: تنها داوطلبان پزشکی با تراز پایین از تحصیل در دانشگاه آزاد بازماندند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تنها ۵۵۹ نفر از ثبت نان کنندگان پزشکی دانشگاه آزاد از تحصیل بازماندند که تراز پایین علت عدم قبولی این داوطلبان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خانه ملت، دکتر محمدمهدی طهرانچی با اشاره به ساماندهی ۹۰ درصد معترضین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد، گفت: ۱۰ درصد باقی ۵۵۹ نفر هستند که نمرات آنها در طیف وسیعی قرار می‌گیرد؛ پذیرش در هر رشته به حداقل تراز استاندارد نیاز دارد که این افراد براساس نمره و ترازی که به دست آورده‌اند، نمی‌توانند در رشته‌های موردنظرشان پذیرفته شوند.

تراز پایین مانع معترضین در ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آزاد

وی افزود: فردی که در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به اشتباه ثبت‌نام شد اما با توجه به تراز به دست آمده ثبت‌نام وی لغو شد، می‌تواند در رشته پایین‌تر پذیرفته شود اما باید به این نکته نیز توجه کند که ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی آزاد در سال جاری برای وی غیرممکن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از ۵۵۹ نفر ۶۸ نفر در رشته پزشکی، ۸ نفر در رشته دندانپزشکی و ۲ نفر در داروسازی به اشتباه پذیرفته شدند. در صورتی که این افراد تمایل داشته باشند می‌توانند در رشته‌های پایین‌تر قبول شوند.

تراز و رتبه؛ معیار دانشگاه آزاد برای ساماندهی ۵۵۹ پذیرفته‌نشده

طهرانچی با تأکید بر اینکه افرادی که جزو ۱۰ درصد باقی‌مانده از معترضین هستند اطمینان داشته باشند که با توجه به کارنامه و تراز خود نمی‌توانند در رشته‌های موردنظرشان قبول شوند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد تمام تلاش خود را برای ساماندهی و کمک به افرادی که در میان این ۱۰ درصد هستند با توجه به کف تراز اعلامی انجام می‌دهد.

قبولی در دانشگاه آزاد قاعده خاصی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه کارنامه ۵۵۹ نفر صادر شده و تراز استاندارد مشخص است، بیان کرد: قبولی در دانشگاه قاعده خاصی دارد؛ سندی اشتباه در دانشگاه آزاد صادر شده که نادرست بودن آن نیز اعلام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد پاسخگوی این اشتباه است، تأکید کرد: ۵۵۹ نفری که در زمره معترضین هستند به هیچ عنوان در سال جاری نمی‌تواند در رشته‌های موردنظرشان ادامه تحصیل دهند چراکه رتبه و تراز آنها متناسب با این رشته‌ها نیست.

طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد منتفی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد طرح تحقیق و تفحص از این دانشگاه گفت: در جلسه امروز کمیسیون آموزش نمایندگان به این طرح رأی ندادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977335

وب گردی

وب گردی